به همت اساتید و دانشجویان رشته هنر دانشگاه علم و فرهنگ: نمایشگاه«آوای سه رنگ»در گالری خورشید برگزار شد

نمایشگاه آوای سه رنگ به همت اساتید و دانشجویان رشته هنر دانشگاه علم و فرهنگ ۱۷آذرماه در گالری خورشید برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مجموعه «آوای سه رنگ» آثار دانشجویان رشته هنر و حاصل تلاش و تمرین آنها در راستای دیدن و شناسایی رنگ و سپس بازسازی آن است‌. دراین نمایشگاه سه رنگ اصلی« زرد، قرمز و آبی» پالت اولیه بوده و سایر رنگ‌ها با ترکیب این سه رنگ ایجاد شده است.

در این آثار تجربه‌ رنگ‌های سرد و گرم‌‌، خاکستری‌های کروماتیک، بازسازی رنگ‌های تصاویر، ارزش‌های رنگی و همچنین بافت دیده می‌شود که با تکیه بر شناخت کنتراست‌ها و هارمونی‌ها به وسیله گواش، مدادرنگی و کلاژ خلق شده‌ است.در پروژه‌های رنگی علاوه بر دیدن درست رنگ‌ها ، فضاسازی با پالت شخصی هم دنبال شده، اما چیزی که در همه آثار اهمیت دارد، محدودیت در پالت اولیه (سه رنگ اصلی) است که موجب می‌شود، دانشجو توانایی ساختن رنگ‌های متنوع و شجاعت به کار بردن کنتراست‌های هفتگانه را از این سه رنگ به دست بیاورد و ساختار رنگ‌های ترکیبی را بشناسد.

گفتنی است، این مجموعه به همت و راهنمایی استاد شهرزاد رنجبر و مدیریت هنری دکتر زهرا حسین‌نژاد، رییس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران با رویکردی به درس «مبانی رنگ» در گالری خورشید بر پا شد.
همچنین در برپایی این نمایشگاه انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران و معاونت دانشجویی فرهنگی، انجمن‌های علمی – دانشجویی گرافیک و نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ همکاری داشتند.

دکمه بازگشت به بالا