به همت انجمن علمی - دانشجویی نقاشی: محفل کتاب‌خوانی دانشجویی در محل کتابسرای دانشگاه

محفل کتاب‌خوانی به همت انجمن علمی – دانشجویی نقاشی در محل کتابسرای دانشگاه با حضور دانشجویان علاقه‌مند روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در محل کتابسرای دانشگاه برگزار شد.
در این نشست، کتاب اسطوره‌های یونانی اثر لوسیا برن با ترجمه‌ عباس مخبر که توسط انتشارات مرکز چاپ شده است، توسط مرضیه نامورمطلق، پژوهشگر و مدرس دانشکده هنر و معماری معرفی شد.
در ابتدای جلسه، آرین علیپور، دبیر انجمن علمی- دانشجویی نقاشی، راجع به روند جلسات این انجمن توضیحاتی را ارائه‌ داد و اهداف مربوط به دورهمی‌های هفتگی کتاب را تشریح کرد که طی آن دانشجویان کتابی را در طول هفته مطالعه می‌کنند و در روز مشخص‌شده به مدت یک ساعت دورهمی حول محور موضوع انتخابی تشکیل خواهد شد.
در ادامه، مرضیه نامور مطلق ضمن توضیح فصول و اهم مباحث کتاب، در باب معنای اسطوره و روند شکل‌گیری اساطیر و اساطیر یونان توضیح دادند تا خواندن کتاب برگزیده‌شده این ماه، برای دانشجویان آسان‌تر شود. بخش پایانی نشست به گفتگو و پاسخ به پرسش‌ها اختصاص داشت. گفتنی است در این کتاب برخی از هیجان‌انگیزترین و تأثیرگذارترین اسطوره‌های یونانی بازگو می‌شوند و مبارزه حماسی جنگ تروا، سرگردانی اودیسه، سرنوشت غم‌انگیز ادیپ و ماجراهای قهرمانانه هراکلس ازجمله مباحث کتاب را تشکیل می‌دهد.
حضور دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی؛ رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه در قسمتی از این محفل کتاب‌خوانی ازجمله نکات قابل‌توجه این نشست بود.

دکمه بازگشت به بالا