نشست علمی روش‌های پیشرفته مرمت تابلوهای نقاشی برگزار شد

«نشست علمی روش‌های پیشرفته مرمت تابلوهای نقاشی» از سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری با همکاری گروه نقاشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ ‌شنبه ۱۸ آذرماه در سالن سینما ۲ این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه و فرهنگ، این نشست با حضور دکتر علی‌اصغر میرزایی‌مهر- مدیر گروه رشته نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ و دبیر نشست؛ دکتر محسن قانونی- مدیر برنامه‌ریزی، پژوهش و توسعه مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد سخنران نشست و جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.

محسن قانونی در ابتدا با گذری بر روند شکل‌گیری مرمت و چگونگی مواجهه با آثار نقاشی در دو سده گذشته، به مبانی اصلی نگاهداشت و مرمت در عصر معاصر پرداخت.
وی با ارایه مثال‌ به تنوع فرهنگی و محتوایی آثار گوناگون در کشورهای مختلف پرداخته و در نهایت مبانی نگاهداشت معاصر در عصر حاضر را معرفی و بررسی کرد و چالش‌هایی در مرمت‌های صورت گرفته در ایران نیز به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان این نشست، پرسش و پاسخ توسط دانشجویان و بیان نظرات متخصصین مطرح و از دکتر علی‌اصغر میرزایی‌مهر و دکتر محسن قانونی از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ تقدیر شد.

دکمه بازگشت به بالا