به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ: نشست علمی «توانمندسازی تعهد متقابل فرد و سازمان در عصر اطلاعات و ارتباطات» برگزارشد

نشست علمی «توانمندسازی تعهد متقابل فرد و سازمان در عصر اطلاعات و ارتباطات» سومین نشست از سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری با همکاری گروه علوم تربیتی- دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و فرهنگ سه‌شنبه 12 دی 1402 در دانشگاه به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، این نشست با حضور دکتر محمد صادق بیجندی عضو هیات‌علمی و مدیر گروه علوم‌تربیتی رشته آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه علم و فرهنگ و دبیر نشست ، دکتر محمد علی گودرزی عضو هیات علمی گروه علوم‌تربیتی دانشگاه و آقای دکتر ابراهیم مزاری، عضو هیات‌علمی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار شد.
در این نشست محمدعلی گودرزی به تعریف سرمایه انسانی، سیر تکاملی مفهوم انسان از نیروی کار، منابع انسانی و سرمایه انسانی در مکاتب مختلف مدیریت از مکتب مدیریت کلاسیک تا مکتب دانایی‌محور پرداخت. همچنین انواع سرمایه‌های انسانی در سازمان را برشمرد و توانمندسازی را به‌عنوان یک راهبرد اساسی برای بقای سازمان‌های پیشرو در فضای رقابتی معرفی کرد.
وی در ادامه به مبانی نظری مفهوم توانمندسازی، تعریف و سوءبرداشت‌های متداول از مفهوم توانمندسازی، دلایل توجه سازمان‌ها به بحث توانمندسازی، رویکردهای مختلف به بحث توانمندسازی، الزامات سازمانی و عوامل مؤثر بر موفقیت برنامه‌های توانمندسازی در سازمان نیز اشاره کرد.
 ابراهیم مزاری با اشاره به انواع رویکرد خودتوانمندسازی به‌عنوان یک رویکرد جدی، به ارکان خودتوانمندسازی که شامل خودشناسی، خودعاملیتی، خودارزشی، خودنظارتی و خودتمرینی است، به تشریح ابزارهای خودتوانمندسازی در قالب سه برنامه توسعه شخصی، توسعه فردی و توسعه حرفه‌ای پرداخت و مشارکت و درگیری در تجارب واقعی را بهترین راه توانمندسازی دانست.
در پایان این نشست معاونت پژوهش و فناوری از دکتر ابراهیم مزاری و دکتر محمدعلی گودرزی تقدیر کرد.

دکمه بازگشت به بالا