توجه به هوش مصنوعی؛ مهم‌ترین محور کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید

دبیر اجرایی بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید توجه به هوش مصنوعی در ساخت و تولید را مهم‌ترین محور این همایش اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ ، دکتر یعقوب دادگر اصل گفت: بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ دوم و سوم اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین المللی این دانشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: ساخت و تولید یکی از گرایش های پرکاربرد مهندسی مکانیک بوده که دارای زیر شاخه های، متعددی از جمله ماشین کاری، شکل دادن فلزات، شکل دهی افزایشی، جوشکاری، پلاستیک و ابزار دقیق است.
دبیر اجرایی این کنفرانس یادآور شد: انجمن مهندسی ساخت وتولید ایران یکی از انجمن های علمی تخصصی کشور بوده که از اهداف اصلی آن می توان به ایجاد ارتباط و تبادل نظر علمی، فنی، آموزشی و تحقیقاتی بین محققان و متخصصان داخلی و خارجی، ارزیابی و بازنگری برنامه های آموزشی، پژوهشی و صنعتی و ارایه پیشنهادهای لازم به مراجع ذیربط، ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی، فنی، مشاوره ای و صنعتی، برگزاری همایش های آموزشی، پژوهشی و صنعتی در داخل و خارج کشور، همکاری با مؤسسات آموزشی، پژوهشی و صنعتی در داخل و خارج کشور، شناساندن همه جانبه دانش و فناوری جدید، اعتلا و توسعه همه جانبه کمی و کیفی دانش مهندسی ساخت و تولید، تهیه و تدوین استانداردهای مناسب مهندسی ساخت و تولید کشور، تهیه و تدوین استراتژی ساخت و تولید صنعتی در کشور نیز اشاره کرد.

دادگر اصل درباره بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت وتولید یادآور شد: در این همایش که با حضور همه بازیگران حوزه ساخت و تولید کشور برگزار می شود، آخرین دستاوردهای دانشگاهی و صنعتی حوزه ساخت و تولید در قالب ارایه مقالات، سخنرانی های کلیدی ملی و بین المللی، کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی ارایه می شود اما تفاوت اصلی دوره جدید کنفرانس، توجه به آخرین دستاوردهای علمی در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در ساخت وتولید و فناوری های جدید این حوزه است.
بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و تولید با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ دوم و سوم اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین المللی این دانشگاه برگزار می‌شود.
از جمله محورهای این همایش می‌توان به طراحی قید و بند؛ آزمون‌های غیر مخرب روش‌های شکل‌دهی؛ سیستم‌های تولید صنعتی؛ روش‌های ساخت افزودنی؛ ماشین کاری سنتی و مدرن؛ هوش مصنوعی در ساخت و تولید؛ طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر، مکاترونیک رباتیک و اتوماسیون در تولید؛ ریخته گری عملیات حرارتی و متالورژی در تولید؛ ساخت و تولید مواد مرکب پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها؛ روش‌های اتصال دهی جوشکاری اتصالات چسبی و …)؛ دستاوردهای صنعتی (ساخت طراحی و بومی سازی قطعات یا تجهیزات یا فرایندهای خاص) اشاره کرد.
مهلت ارسال مقاله ۳۰ دی ماه، اعلام نتیجه داوری ۱۰ بهمن ماه و مهلت ثبت نام ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی icme۲۰۲۴.usc.ac.ir مراجعه یا شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۴۲۱۴۷۲۵ و ۰۲۱۴۴۲۱۴۷۴۵ تماس بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا