نکات مهم درخصوص انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی 1403 – 1402

به اطلاع دانشجویان می رساند؛


1-انتخاب واحد در روزهای دوشنبه مورخ 23/11/1402 تا پنجشنبه 26/11/1402 از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه (سامانه گلستان) انجام خواهد شد.
2- دانشجویانی که به هر دلیل در زمان اعلام شده و مقرر موفق به انتخاب واحد نشوند، فقط در آخرین روز ثبت‏ نام (26/11/1402) امکان انتخاب واحد وجود دارد.
3-دانشجویان قبل از انجام انتخاب واحد، از ثبت نهایی نمرات خود در سامانه جامع آموزش دانشگاه اطمینان حاصل کرده و درصورت عدم درج نمره، از طریق گروه آموزشی مربوط موضوع را پیگیری کنند.
4-دانشجویان مقطع کارشناسی که در نیمسال اول سال تحصیلی 1403 – 1402 معدل کمتر از 12کسب کرده اند (دانشجویان مشروط) مجاز به انتخاب بیش از 14 واحد نیستند.
5-لازم است، دروس انتخابی دانشجویان میهمان با هماهنگی و تأیید دانشگاه/مؤسسه مبدأ انجام شود. گفتنی است مسئولیت انتخاب واحد دانشجویان میهمان با شخص دانشجو است و دانشگاه در این خصوص پاسخگو نخواهد بود.
6-دانشجویان مقطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) درصورت عدم ثبت نمره و یا اعلام نمره ناتمام در کارنامه نیمسال اول سال تحصیلی 1403 – 1402 و عدم اطمینان نسبت به اخذ معدل ترمی بیش از 12، مجاز به انتخاب بیش از 14 واحد نبوده و درصورت عدم رعایت، مسئولیت آن به عهده دانشجو خواهد بود.
7-فقط دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی و یا دارای معدل حداقل 17 در نیمسال اول 1403 – 1402، مجاز به انتخاب تا سقف 24 واحد هستند. (در صورت باقی‏ماندن حتی یک درس و یا کسب معدل کمتر از 17 در نیمسال قبل، انتخاب بیش از 20 واحد مجاز نیست و درصورت عدم رعایت، آموزش رأساً نسبت به حذف آموزشی واحدهای مازاد اقدام می کند و شهریه دروس حذف شده مسترد نمی‏گردد.)
*یادآور می ‏شود، دانشجوی نیمسال آخر به دانشجویی اطلاق می‏ گردد که تمامی واحدهای درسی باقیمانده خود را در این نیمسال اخذ کرده باشد و هیچ واحدی، حتی به صورت معرفی به استاد، برای نیمسال آتی نداشته باشد.
8-درصورت اتمام سنوات تحصیلی و یا اخراج آموزشی، بدون اخذ مجوز از شورای بررسی موارد خاص، دانشجویان حق ثبت‏ نام و انتخاب واحد در نیمسال دوم سال تحصیلی 1403 – 1402 را ندارند.
یادآور می‏ شود؛ درخواست ‏های افزایش سنوات، ادامه تحصیل و بازگشت به تحصیل، صرفاً از طریق سامانه جامع امور دانشجویان سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir قابل بررسی است.
9-رعایت پیش‏ نیازی دروس برای تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی الزامی است. (عدم رعایت پیش ‏نیازی، خاص دانشجویان نیمسال آخر تحصیلی است)
10-دانشجویان مقطع کارشناسی که در نیمسال اول سال تحصیلی 1403 – 1402 دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه را انتخاب کرده ‏اند، درصورت ناتمام ماندن درس، لازم است تمدید درس/ دروس یادشده را انتخاب کنند و درصورت عدم ارائه تمدید دروس، موضوع را از طریق گروه آموزشی مربوط پیگیری کنند.
11-دانشجویانی که در نیمسال آخر تحصیلی نیستند، مجاز به انتخاب بیش از یک درس از مجموعه دروس معارف اسلامی و یک درس غیرمعارفی از مجموعه دروس عمومی نمی‏ باشند.

دکمه بازگشت به بالا