مشارکت ذینفعان در تصمیم‌سازی برنامه‌ریزی گردشگری امری ضروری است

دومین سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به همت دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ و شتابدهنده فاخربوم در محل سالن سبز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۲۳ بهمن ماه آغاز به کارکرد و امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مراسم اختتامیه دومین سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز با حضور دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، محمدرضا کریم‌زاده مدیرکل اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت، دکتر زهرا نادعلی پور معاون دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ و دکتر مهدیه بُد سرپرست معاونت فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.
در این مراسم دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: اگر قرار است در حوزه سیاستگذاری گردشگری موفق باشیم، مشارکت همه ذی‌نفعان تصمیم‌سازی امری اساسی و ضروری است.
وی افزود: اگر بخواهیم ذی‌نفعان و یا ذی‌اثران را بررسی کنیم، باید همه کسانی را که تحت تأثیر گردشگری قرار می‌گیرند یا از گردشگری اثر می‌پذیرند را مورد مطالعه قرار دهیم؛ اما متأسفانه جای خالی که احساس می‌شود، این است که در عرصه سیاست گذاری جای فعالان و دانشگاهیان که در این حوزه فعال هستند؛ خالی است.
باصولی تأکیدکرد: برنامه‌ریزی گردشگری باید با همکاری همه ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط، از جمله نهاد‌های دولتی و غیردولتی، جوامع محلی، فعالان، دانشگاهیان و متخصصان صورت پذیرد. درحالی که تاکنون نقش این گروه‌ها در تصمیم‌گیری‌های گردشگری به‌طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد:‌امیدوارم که تمامی فعالیت‌هایی که در راستای این هدف در سه روز نمایشگاه و سمپوزیوم انجام شد، بتواند نقش مؤثری در فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی در حوزه گردشگری ایفا کند.
در پایان این مراسم به رسم یاد بود تابلویی از کوکی ساخته دست هنرمندی در این حوزه به رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اهدا شد.
گفتنی است، دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر منوچهر جهانیان معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و مدیران دانشگاه از غرفه دانشگاه علم و فرهنگ و چندین غرفه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۲ بازدید کردند.

دکمه بازگشت به بالا