انتشار شماره صفر نشریه علمی – دانشجویی پروویروس

شماره صفر نشریه علمی – دانشجویی پروویروس به‌عنوان نشریه تخصصی انجمن علمی – دانشجویی میکروبیولوژی دانشگاه علم‌ و فرهنگ با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و خانه نشریات دانشجویی دانشگاه و به همت این انجمن منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، این شماره با مدیرمسئولی مهدی وظیفه و هدیه‌سادات میری لواسانی به چاپ رسیده است و ساقی موسسی، امیرعطا ورزیده، رضا گل‌محمدی، ملینا رشیدی، محمدحسین محسنی، فاطمه حورا چاووش و شیوا قدسی هیئت‌تحریریه این شماره از این نشریه دانشجویی هستند و ویراستاری آن را پانیذ سلیمانی و هستی رحیمی انجام داده‌اند.
مهدی وظیفه، مدیر مسئول نشریه در پیش‌گفتار، بررسی و مطالعه جدیدترین پیشرفت‌ها، تحقیقات‌، دستاوردها و کاربردهای علم میکروبیولوژی را از اهداف اصلی این نشریه برشمرده است. در بخش دیگری از پیش‌گفتار آمده است: نه‌تنها علوم تجربی بلکه موضوعات گوناگونی که می‌توانند به هر نحوی با این دنیای زیرمیکروسکوپی پیوندی داشته باشند، برای ما نوری از علم را روشن خواهد کرد و به سمت آن خواهیم رفت. امید است که در پناه ایزد و در کنار هم بتوانیم به آنچه هدف و مقصود ماست، دست پیدا کنیم.
هدیه‌سادات میری لواسانی نیز در بخش سخن سردبیر نیز بیان داشته است که تیم نشریه پروویروس از تمامی نظرات و پیشنهادهای یاری‌دهنده استقبال می‌کند. امیدواریم که بتوانیم موردتوجه شما عزیزان واقع شویم و با تلاش فزاینده، روزبه‌روز در جهت پیشرفت قدم برداریم و شما نیز ما را در این مسیر زیبا یاری کنید. مفتخریم که با یاری خداوند توانستیم با آغاز یک فعالیت گروهی و جمعی شماره صفر و آغازین نشریه پروویروس را منتشر کنیم. دراین جلد، بیشتر به بیان تعاریفی کلی از موضوعات رشته‌‌مان پرداختیم تا با گذشت زمان و انتشار شماره‌های بیشتر، دقیق‌تر به جزئیات، جذابیت‌ها و کاربردهای علم میکروبیولوژی در زندگی و روزمرگی‌هایمان بپردازیم.
«در دنیای میکروسکوپی چه می‌گذرد؟» «میکروبیولوژی دارویی و پزشکی، موجودات ریز دردسرساز، اما نجات‌بخش»، «میکروبیولوژی صنعتی، ابداع پاستور و ورود دنیای میکروبی به صنعت»، «میکروبیولوژی غذایی، سالم‌سازی دنیای خوراکی ما»، «بیوآرت (Bioart)، تلاقی علم، هنر و خلاقیت» و «رتروویروس، نگاهی عمیق به قسمتی متفاوت در انسان و میکروارگانیسم» مقالات این شماره از نشریه را شکل می‌دهند.
علاقه‌مندان جهت تهیه نشریه می‌توانند به معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در طبقه پنجم ساختمان فرهنگ مراجعه کنند.

دکمه بازگشت به بالا