در اولین روز مراسم سومین نکوداشت روز ملی منابع انسانی جهاددانشگاهی عنوان شد: توجه به سرمایه انسانی وجه تمایز جهاددانشگاهی با سایر نهاد‌ها است

نخستین روز از مراسم نکوداشت روز ملی منابع انسانی جهاددانشگاهی به‌منظور ارج نهادن به زحمات و مجاهدت‌های متخصصان و کنشگران حوزه مدیریت سرمایه انسانی و پیشکسوتان این نهاد و تبادل بینش‌ها، تجربیات و آموخته‌ها، امروز 26 فروردین ماه به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر مهدی باصولی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی در سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت سال جدید و ایام عید فطر  گفت: از معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم. اداره کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه یکی از ادارات نوپای جهاددانشگاهی است که براساس یک شیفت پارادایم از اداره کل منابع انسانی و امور اداری شکل گرفت. این تغییر فقط در عنوان نبود و براساس یک نگرش انجام پذیرفت و براین اساس عملکرد این اداره کل هم تغییر کرد. از همکاران این اداره‌کل برای برگزاری این رویداد قدردانی می‌کنم و امیدوارم این رویداد بستر مناسبی برای گفتگوی بیشتر در حوزه سرمایه‌ی انسانی باشد.
وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ چنانچه بخواهد فقط به داشته‌های خود در بعد فیزیکی اکتفا کند، در برابر سایر دانشگاه‌ها حرف خاصی ندارد، اما زمانی که این دانشگاه به جهاددانشگاهی وصل می‌شود، و زمانی که سرمایه‌های انسانی مد نظر قرار می‌گیرند،  می‌تواند در رتبه‌بندی‌های کشوری جایگاه‌های برتر را به دست آورد. مهم‌ترین سرمایه‌ این دانشگاه، همین سرمایه انسانی است که در طول زمان در آن شکل گرفته است. سرمایه‌ای که در بستر فرهنگ خاص جهاد دانشگاهی عمل می‌کند.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: نکته‌ای که جهاددانشگاهی را از سایر نهاد‌ها متمایز کرده، توجه آن به سرمایه انسانی بوده و یکی از مؤلفه‌های فرهنگ جهاددانشگاهی توجه به این مقوله است
باصولی عنوان کرد: تمامی برنامه‌های تغییر چارت در مجموعه جهاددانشگاهی در چند سال گذشته در راستای توسعه و تعالی سرمایه انسانی انجام شده است. امیدواریم جهاددانشگاهی روز به روز در این زمینه موفق‌تر عمل کند.

ان‌شاءالله همه ما به وظایفمان به درستی عمل کنیم
در ادامه دکتر سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: خوشحالم که در خجسته ایام سال نو و عید فطر و تقارن آن با ایام ولادت عطار نیشابوری که روز ملی منابع انسانی نام گرفته است، در جمع همکاران خوب خود در جهاددانشگاهی هستم تا بتوانیم زیر چتر مجموعه جهاددانشگاهی جمع شویم و خدمت‌رسانی کنیم.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در ادامه ضمن اشاره به عملیات اخیر مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی بیان کرد: برای رزمندگان جبهه حق آرزوی سربلندی و پیروزی دارم که عملیات به حق خود را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند و امیدواریم هم در تحلیل و هم در تشخیص خود در حق و باطل بودن جبهه‌ها دچار اشتباه و خطا نشویم. به توفیق الهی و به حق این ایام، دعای خیر حضرت صاحب‌الزمان(عج) همراه با رزمندگان اسلام باشد.

آقاسیدی با بیان اینکه ان‌شاءالله همه ما به وظایفمان به درستی عمل کنیم، اظهار کرد: قدردان تمام همکاران در جهاددانشگاهی به ویژه در اداره تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه این نهاد هستم. امروز خدا را شاکریم که همکاران حاضر در جلسه همگی از کنشگران توسعه منابع انسانی و خادمان توسعه رفاه جهادگران هستند. تاکنون فراز و نشیب‌های فراوانی را در جهاددانشگاهی سپری کرده‌ایم که با توسعه بستر ظرفیتی منابع اتفاقات مبارکی در حال شکل‌گیری است. امروز ظرفیت سازی‌های خوب در سه حوزه خودسازی، توانمندسازی و تعالی اعضای جهاددانشگاهی شکل گرفته است.
وی با اشاره به طرح معراج که در جهاددانشگاهی در حال اجرا است، تصریح کرد: این جراحی علیرغم درد مختصری که دارد اما اقدام مؤثری است و باید نماد استعداد و توسعه در سازمان باشد.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی ادامه داد: همکاران در اداره منابع انسانی و توسعه رفاه باید جزء ستاره‌ها و کنشگران منابع انسانی در جهاددانشگاهی باشند. مهمترین وظیفه سازمانی حوزه سرمایه انسانی ایجاد بستر مناسب برای ایجاد علاقه‌مندی در مورد انتخاب کسانی باشد که دل آنها برای وطن و اعتقادات خود می‌تپد؛ لذا همکاران باید تلاش کنند تا ظرفیت سازمانی را در معرض انتخاب قرار دادن انسان‌های مستعد قرار دهند و باید در این زمینه بستر‌ها را برای جذب نخبگان و استعداد‌ها فراهم کنیم. همچنین باید مانع زدایی و تسهیل‌گری کنیم تا جهاددانشگاهی اولین انتخاب انسان‌های مستعد باشد.
آقاسیدی با تأکید بر اینکه نماد کارفرمایی و شناساندن جهاددانشگاهی به مخاطبان یکی از اولویت‌های اصلی ما در این مجموعه است، گفت: استعدادیابی با تمامی شئون خود مأموریت اداره منابع انسانی و توسعه رفاه جهاددانشگاهی است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. نباید به دنبال الگوهای از بالا به پایین باشیم. تلاش همکاران این باشد که فضای حوزه سرمایه انسانی را محل تردد انسان‌های بااستعداد در رشته‌های مرتبط تبدیل کنند.
وی افزود: هر آنچه بتوانیم افراد را به سمت تعالی انسانی و توانمندی آنها در حوزه منابع انسانی سوق دهیم، موفق‌تر خواهیم بود. باید افراد را توانمند کنیم تا در حوزه توسعه منابع انسانی فعال شوند. تناسب افراد با موقعیت و مأموریت‌های خود نیز از دیگر برنامه‌هایی است که باید مدنظر همکاران باشد. حضور انسان‌های خوب و توانمند در مکان‌های نادرست یکی از مشکلاتی است که باید تصحیح شود؛ لذا باید در این زمینه فعال بوده و کاری کنیم تا افراد در جای مناسب قرار گیرند.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی تأکید کرد: امیدوارم مسیر مشترک المنافعی که در جهاددانشگاهی آغاز شده است منجر به تعالی انسانی در این نهاد شود و داستان‌های موفقیت بیشتری را از این نهاد بشنویم.
گفتنی است، در ادامه اولین روز از مراسم نکوداشت روز ملی منابع انسانی جهاددانشگاهی کارگاه‌های تخصصی در این حوزه با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان برگزار شد.همچنین در روز دوم این رویداد (دوشنبه، 27 فروردین) که با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی برگزار می شود، پیشکسوتان و بازنشستگان این نهاد مورد تکریم قرار می گیرند و متخصصان به سخنرانی و برپایی کارگاه‌های تخصصی در حوزه مدیریت منابع و سرمایه انسانی می پردازند.

دکمه بازگشت به بالا