آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری سال ۱۴۰۳

انتخاب رشته دکتری سال۱۴۰۳ برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از امروز شنبه ۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد. از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند. از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند.
کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ منتشر شده است و افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر تا ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود اقدام کنند.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.
اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا