نحوه برگزاری کلاس ها و امتحانات پایانی در دوره تابستان ۱۴۰۳-۱۴۰۴

آخرین به روزرسانی 11 تیر 1404
۱- طول دوره تابستان (تشکیل کلاسها) از ۲۱ تیرماه لغایت ۳۰ مردادماه خواهد بود.
۲- تمامی دروس با استفاده از سامانه مدیریت یادگیری (LMS) به شیوه آموزش برخط (On line) ارائه خواهد شد و تمامی استادان و دانشجویان محترم ضمن ضرورت کسب مهارت و آمادگی لازم برای استفاده از سامانه های مورد استفاده در دانشگاه، ملزم به برگزاری و شرکت منظم در کلاس های غیرحضوری برخط هستند.
تذکر: با عنایت به ممنوعیت برگزاری کلاسها بهصورت برونخط (Off line) از سوی وزارت عتف، تمامی اساتید محترم موظفند کلاسهای درسی خود را به شیوه آموزش برخط برگزار کنند.
– توصیه می شود استاد هر درس به شیوه مناسب از حضور دانشجویان در کلاس درس اطمینان حاصل نماید.
– توصیه می شود استاد هر درس به شیوه مناسب از حضور دانشجویان در کلاس درس اطمینان حاصل نماید.
– توصیه می شود دانشجویان محترم تمهیدات لازم برای دسترسی به اینترنت مطمئن و پایدار و نیز امکان استفاده از لپتاپ و گوشی تلفن همراه با شارژ کامل و پاور بانک (برای استفاده در صورت قطعی برق) در طی روزهای برگزاری کلاس را در نظر گیرند. در زمان برگزاری کلاس، عدم دسترسی به اینترنت و قطع آن قابلقبول نبوده و درصورتیکه مشکل قطع ارتباط از سرور دانشگاه نباشد، تمامی عواقب آن بر عهده دانشجو خواهد بود.
۳- برای ورود به سامانه مدیریت یادگیری (LMS) از نام کاربری «شماره دانشجویی» و کلمه عبور «کد ملی بدون صفر/ صفرهای ابتدایی» استفاده شود.
نشانی سامانه LMS برای ورود به کلاسهای مجازی:
Lms2.usc.ac.ir
۴– دانشجویان موظفند ضمن تعامل مستمر با استادان محترم، در تمامی فرایندهای یادگیری و انجام تکالیف، مشارکت فعال داشته باشند. تبعات ناشی از عدم مشارکت در فرایند آموزش مجازی، متوجه شخص دانشجو خواهد بود.
۵- در دوره تابستان، حذفواضافه درس/ دروس وجود ندارد.
۶- استادان تا قبل از پایان کلاسها (۲۷ مردادماه) فرصت دارند «غیبت کلاسی» دانشجویانی را که بیش از حد مقرر در جلسات درسی شرکت نکرده اند (محرومین امتحان)، در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سامانه گلستان) درج نمایند.
برای ثبت غیبت کلاسی؛ در قسمت استاد – غیبت کلاسی – وضعیت دانشجوی غایب در ستون اعمال غیبت کلاسی از «خیر» به «بله» تغییر یابد.
۷- امتحانات پایانی، طبق برنامه زمانبندی برای هر درس به صورت حضوری در محل دانشگاه، در روزهای اول و سوم شهریورماه برگزار می شود.
۸- دانشجویان محترم در روز سه شنبه ۲۸ مردادماه از گزارش ۴۲۸ سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سامانه گلستان)، چاپ برنامه امتحانی خود را تهیه و طبق آن در آزمون پایانی شرکت نمایند.
شایانذکر است مشاهده روز و ساعت امتحانات (گزارش ۴۲۸) و صدور مجوز شرکت در آزمون پایانی، منوط به انجام تسویهحساب مالی دانشجو است.
۹- در صورت عدم برگزاری آزمون (به هر دلیل) در ایام امتحانات، امتحانات همان روز به بعد از آخرین امتحان منتقل خواهد شد.
۱۰- بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، تمامی دروس با وضعیت محروم توسط استاد و یا غیبت در جلسه امتحان پایانی توسط اداره خدمات کامپیوتری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حذف آموزشی میگردد؛ بنابراین عدم حضور دانشجو در جلسه امتحان پایانی، به منزله درخواست حذف آموزشی آن درس است.
۱۱- یادآور می شود در صورت شروع آزمون، امکان ورود به حوزه امتحانی وجود ندارد و برگزاری آزمون مجدد نیز امکانپذیر نیست، لذا تأکید می شود دانشجویان محترم دقایقی قبل از شروع امتحان در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.
۱۲- ضمن آرزوی حفظ سلامت اخلاقی در برگزاری امتحانات پایانی با همکاری شما دانشجویان عزیز، برخی از مقررات آیین نامه انضباطی دانشجویان را یادآور میشود:
مبادله اطلاعات در جلسه امتحان:
گیرنده اطلاعات: درج نمره ۰/۲۵ در درس مربوط، توبیخ کتبی با درج در پرونده دانشجو
فرستنده اطلاعات: دادن نمره ۰/۲۵ تعلیقی، توبیخ کتبی با درج در پرونده دانشجو
استفاده از شخص دیگری بهجای خود در امتحان:
دانشجوی اصلی: درج نمره ۰/۲۵ در درس مربوط، یک تا دو نیمسال محرومیت از تحصیل
دانشجوی جایگزین: یک تا دو نیمسال محرومیت از تحصیل
تذکر مهم: همراهداشتن هرگونه یادداشت یا وسیله غیرضروری (تلفن همراه، هندزفری، mp3 و…) در جلسه امتحان ممنوع است.
۱۳- فیلم های آموزشی سامانه LMS و ادوبیکانکت، برای شرکت در کلاس درس و نیز آزمونهای برخط، از طریق درگاه توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی دانشگاه به نشانی: vc.usc.ac.ir (در منوی راهنمای دانشجویان) قابلدریافت است.
۱۴- در صورت وجود هرگونه ابهام و سؤال در زمینه مشکلات فنی و نرمافزاری سامانه LMS، میتوانید در ساعات اداری ۸ تا ۱۶ (به جز ایام تعطیل) با آی دی Lmssup @ در تلگرام با کارشناس پشتیبانی در ارتباط باشید.