برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401

قابل توجه تمامی دانشجویان در همه مقاطع و رشته‌ها

 دانشجوی گرامی!
با سلام، ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت، درخصوص امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401، موارد زیر به اطلاع می‏ رسد:

امتحانات پایانی طبق برنامه زمان‌بندی برای هر درس، در بازه زمانی 21 دی ‏ماه لغایت 8 بهمن ‏ماه 1401 به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

با توجه به احتمال تغییر ساعت برخی از امتحانات، لازم است دانشجویان عزیز قبل از شروع امتحانات پایانی، آخرین تغییرات برنامه زمان‏بندی امتحانات را از گزارش 428 سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سامانه گلستان)، مشاهده و طبق آن در آزمون پایانی شرکت نمایند.

درصورت عدم برگزاری آزمون (به هر دلیل) در ایام امتحانات، امتحانات همان روز به بعد از آخرین امتحان منتقل خواهد شد و درخواست تغییر در زمان برگزاری امتحان پذیرفته نیست، لذا توصیه می‏ شود دانشجویان تا چند روز بعد از پایان امتحانات، آمادگی برگزاری احتمالی امتحانات به تعویق افتاده را داشته باشند.

همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه امتحان و اصل کارت دانشجویی، الزامی است. ضمناً تأکید می ‏شود قبل از شروع امتحانات نسبت به تهیه پرینت کارت ورود به جلسه امتحان اقدام شود.

مشاهده روز و ساعت امتحانات پایان ترم دانشجو (گزارش 428) و صدور کارت ورود به جلسه امتحان پایانی، منوط به انجام تسویه حساب مالی دانشجو در نیمسال جاری است، لذا مؤکداً یادآور می‏شود دانشجویان عزیز در اسرع وقت نسبت به تسویه حساب مالی اقدام نمایند.

بر اساس مصوبه جلسه مورخ 22 تیرماه ۱۴۰۱ شورای آموزشی دانشگاه، برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402- 1401، تمامی دروس با وضعیت محروم توسط استاد و یا غیبت در جلسه امتحان پایانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط اداره خدمات کامپیوتری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حذف آموزشی می‏گردد. بنابراین عدم حضور دانشجو در جلسه امتحان پایانی، به منزله درخواست حذف آموزشی آن درس است و هیچگونه درخواست امتحان مجدد و یا ثبت نمره پذیرفته نمی‏شود. ضمناً عواقب عدم حضور به موقع دانشجو در جلسه امتحان بر عهده وی است.

اسامی دانشجویان محروم از امتحان پایانی (با بیش از 3 جلسه غیبت در کلاس درس) تا تاریخ 18/10/1401 در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سامانه گلستان) ثبت و نام این دروس از کارت ورود به جلسه امتحان دانشجو حذف خواهد شد.
در نیمسال جاری، مشروطی دانشجو لحاظ خواهد شد و درس/ دروس نمره‏دار (حتی نمره صفر) قابل حذف نیست.

ضمن آرزوی حفظ سلامت اخلاقي در برگزاری امتحانات پایانی با همكاري شما دانشجويان عزيز، برخی از مقررات آيين ‏نامه انضباطي دانشجويان را یادآور می‏شود:

همراه داشتن مکتوبات، تجهیزات و امکانات غیرمجاز (هرگونه يادداشت یا وسیله غیرضروری از قبیل موبایل، هندزفری، mp3 و …) در جلسه امتحان:
درصورت عدم استفاده: تنبیهات از احضار و اخطار شفاهی تا توبيخ كتبي و درج در پرونده انضباطی دانشجو
درصورت استفاده: دادن نمره 25/0 در درس مربوط و متناسب با نوع تقلب به یکی از تنبیهات بندهای یک تا پنج شیوه‏نامه اجرایی آیین‏نامه انضباطی دانشجویان و در صورت تكرار تقلب، علاوه بر درج نمره 25/0،  به مدت يك تا دو نيمسال محروم از ادامه تحصيل

مبادله اطلاعات در جلسه امتحان:
گيرنده اطلاعات: دادن نمره 25/0 در درس مربوط، توبيخ كتبي با درج در پرونده دانشجو
فرستنده اطلاعات: دادن نمره 25/0 تعليقي و متناسب با نوع تقلب به یکی از تنبیهات بندهای 1 تا 5 آیین‏نامه  انضباطی

فرستادن دیگری به جای خود در امتحان:
دانشجوي اصلي: درج نمره 25/0 در امتحان مربوط و يك تا دو نيمسال محروميت از تحصيل و درصورت تکرار، منع موقت از تحصیل به مدت سه نیمسال
دانشجوي جايگزين: يك تا دو نيمسال محروميت از تحصيل و درصورت تکرار، منع موقت از تحصیل به مدت سه نیمسال

حداکثر زمان ثبت نهایی نمرات دانشجویان مقطع کارشناسی (قفل نمرات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه)
توسط اساتید محترم، 10 روز پس از برگزاری امتحان است.

در زمان مراجعه حضوری به دانشگاه برای شرکت در امتحان، همراه داشتن ماسک و رعایت پروتکل‏های بهداشتی الزامی است.



                     با آرزوی توفیق الهی
                                    معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ
                                          1401/10/07   

دکمه بازگشت به بالا