گامی در مسیر شناسایی استعدادها و توسعه اشتغال حرفه‌ای در حوزه اجراا: آغاز رسمی مسابقه ملی مجری‌گری «تاوا» در دانشگاه علم و فرهنگ

آخرین به روزرسانی 17 خرداد 1404

 نخستین دوره مسابقه ملی مجری‌گری «تاوا» به همت بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ، با برگزاری مراسم افتتاحیه و یک کارگاه آموزشی آنلاین، پنجشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۴ برگزار شد. این رویداد با استقبال گسترده شرکت‌کنندگانی از ۱۶ استان کشور همراه بود که به‌عنوان یکی از برنامه‌های ملی در راستای کشف استعدادهای نو و پیوند آن‌ها با بازار کار طراحی شده است.
 این مسابقه باهدف ایجاد مسیرهای جدید برای اشتغال حرفه‌ای در حوزه اجرا، به‌ویژه برای نسل جوان، برگزار می‌شود. بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه با درک نیاز روزافزون به مهارت‌های ارتباطی، اجرا و گویندگی در عصر دیجیتال، در نظر دارد از طریق این رویداد، بستری عملی برای آموزش، رقابت و ورود به بازار کار فراهم کند.
 «تاوا» در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال و با ساختاری سه‌مرحله‌ای شامل آموزش، رقابت مقدماتی و رقابت نهایی طراحی شده است. شرکت‌کنندگان پس از حضور در کارگاه آموزشی ابتدایی، فرصت دارند آثار خود را برای داوری مرحله اول ارسال کنند. آثار برگزیده توسط هیئت داوران ارزیابی و فینالیست‌ها به مرحله نهایی راه خواهند یافت.
 در ادامه مراسم افتتاحیه، کارگاهی تخصصی با عنوان «اجرای صحنه حرفه‌ای» به مدت ۱۵۰ دقیقه برگزار شد. این نشست آموزشی با ارائه سینا آذرنیا دبیر اجرایی و یکی از مدرسان رویداد، به شکلی تعاملی طراحی شده بود و سه محور اصلی اجرای مؤثر شامل کنترل استرس، تقویت صدا و لحن، و استفاده از زبان بدن را پوشش داد. در این کارگاه، مثال‌های عملی از اجراهای موفق و تکنیک‌های کاربردی برای بهبود مهارت‌های بیان و حضور صحنه‌ای ارائه شد.
 منتورهای تخصصی دو بخش مسابقه نیز در طول کارگاه در کنار شرکت‌کنندگان حضور داشتند تا ضمن ارزیابی اولیه، ارتباط مؤثری برای مراحل بعدی مسابقه برقرار کنند. این منتورها در ادامه مسیر، نقش راهنما و پشتیبان را برای آماده‌سازی شرکت‌کنندگان ایفا خواهند کرد.
 بر اساس اعلام دبیرخانه مسابقه، مهلت ارسال آثار مرحله مقدماتی تا ۱۵ خردادماه تعیین شده و پس از داوری تخصصی، اسامی فینالیست‌ها اعلام خواهد شد.
 یکی از ویژگی‌های برجسته این دوره، مشارکت علاقه‌مندان از سراسر کشور بود که نشان‌دهنده ظرفیت بالای جوانان در حوزه اجرا و استقبال آن‌ها از فرصت‌های آموزشی و حرفه‌ای در این زمینه است.

دکمه بازگشت به بالا