در نشست «میراث معماری و شهرسازی؛ چالش‌ها و راه‌کارهای پیش‌رو» مطرح شد: رویکرد فضای معماری دانشگاهی نیاز به تغییر دارد

نشست میراث معماری و شهرسازی؛ چالش‌ها و راه‌کارهای پیش‌رو از دیگر سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری، دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ با حضور دکتر جهانشاه پاکزاد- استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمد سعید ایزدی- عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، مهندس حمید میرمیران- مدیرعامل و مدیر طراحی مهندسین مشاور نقش جهان- پارس، دکتر مسعود دادگر- عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ و دبیر این نشست و استادان و دانشجویان علاقه‌مند دو‌شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ در تالار دکتر کاظمی آشتیانی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، مسعود دادگر دبیر این نشست با تأکید بر تشکیل چنین فعالیت‌هایی در راستای پیوند رشته‌ها به یکدیگر و ایجاد بسترهایی در راستای همکاری، رفع چالش‌ها و راهکارهای پیش‌رو، در حوزه معماری و شهرسازی به نکات و موارد مهمی اشاره کرد.
در ادامه جهانشاه پاکزاد با اشاره به تغییر سبک زندگی انسان امروزی از سنتی به سمت مدرن و نقش فناوری در آن، خاطرنشان کرد: رویکرد فضای معماری دانشگاهی نیز باید در همین راستا تغییراتی داشته باشد.
محمد سعید ایزدی از دیگر سخنرانان این نشست به سیاست‌گذاری ها و تصمیم‌گیری‌هایی که در زمینه معماری و شهرسازی کشور انجام شده اشاره و در مورد چالش‌های پیش‌آمده نکاتی را عنوان کرد. همچنین با ارائه محتوای تصویری نمونه‌هایی از معماری مدرن با حفظ هویت تاریخی گذشته، بر این مساله تأکید کرد.
همچنین حمید میرمیران نکاتی را در زمینه نقش مهندسان مشاور در فضای حرفه‌ای معماری و شهرسازی تشریح کرد.
در این نشست دو بیانیه معماری و شهرسازی توسط دانشجویان قرائت شد که سخنرانان در این خصوص با دانشجویان به گفتگو نشستند. در پایان نیز معاونت پژوهش و فناوری و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ از دکتر جهانشاه پاکزاد، دکتر محمد سعید ایزدی و مهندس حمید میرمیران تقدیر کردند.
گفتنی است،این نشست با همکاری انجمن‌های علمی – دانشجویی، انجمن مهندسی معماری و شهرسازی، انجمن گردشگری و معماری داخلی و همراهی دیگر انجمن‌های علمی کشور برگزار شد.
 

دکمه بازگشت به بالا