در نشست علمی بررسی شد:  نقش رنگ در آثار طراحان لباس مد

«نشست علمی نقش رنگ در آثار طراحان لباس مد» از سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری و گروه ارشد طراحی لباس و پارچه دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ چهار‌شنبه 22آذر 1402 در دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، این نشست با حضور دکتر پروانه قاسمیان، مدیر گروه ارشد رشته طراحی لباس و پارچه دانشگاه علم و فرهنگ و دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.
پروانه قاسمیان ، با اشاره به این نکته که رنگ از نظر روان‌شناسی و زیباشناسی یکی از عناصر مهم در جذب مخاطب در دنیای مد است ، عنوان کرد: شناخت خصوصیات رنگ‌ها، همنشینی آنها در کنار هم و بیان احساس از طریق رنگ از موارد مهمی است که طراحان لباس باید از آن آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: طراحان لباس در دنیای مد از طریق زبان بصری رنگ، منظور و احساس خود را به دیگران منتقل می‌کنند و از سوی دیگر با توجه به جاذبه‌های رنگی، به دنبال انتخاب آگاهانه رنگ‌ها در مجموعه‌ها و فشن‌شوهای خود هستند.
در این نشست به مطالعه آثار و مجموعه‌های طراحی لباس تعدادی از  طراحان مد برتر جهان با توجه به رنگ‌های انتخابی برای کالکشن‌های ارائه شده از سوی طراحان پرداخته شد. 

دکمه بازگشت به بالا