به همت معاونت پژوهش و فناوری برگزار شد: نشست علمی الزامات اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی در آموزش مجازی در عصر اطلاعات و ارتباطات

نشست علمی «اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی در آموزش مجازی در عصر اطلاعات و ارتباطات» از سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری با همکاری گروه علوم تربیتی – دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و فرهنگ سه‌شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس برگزار شد.
 
 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، نشست علمی «اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی در آموزش مجازی در عصر اطلاعات و ارتباطات» با حضور دکتر محمدعلی گودرزی عضو هیئت‌علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه علم و فرهنگ و دبیر نشست، دکتر اکبر گلدسته عضو هیئت‌علمی گروه علوم تربیتی دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و فرهنگ و دکتر همایون آریا عضو شورای تخصصی گروه و عضو هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد.
 دکتر اکبر گلدسته با اشاره به دلایل و ضرورت‌های پرداختن به آموزش مجازی، درباره تفکر در گسترش کاربری آموزش‌های مجازی و توجه به بحث اخلاق حرفه‌ای در ارائه این آموزش‌ها موضوعاتی را مطرح کرد.
 وی همچنین به تعاریف اخلاق حرفه‌ای و ضرورت توجه به آن در آموزش عالی باتوجه‌به گسترش و بین‌المللی شدن آن به وجوه متفاوت رعایت اخلاق توسط اعضای هیئت‌علمی نیز اشاره کرد.
 عضو هیئت‌علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه علم و فرهنگ، ضمن ارائه گزارش پژوهش انجام شده با عنوان مضامین اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی در آموزش مجازی به روش کیفی و الگوی تدوین شده به دو عامل شیوه مواجهه دانشگاهیان با آموزش مجازی و احساس مقطعی بودن این آموزش‌ها و همچنین تأکید دانشگاه‌ها بر جنبه قراردادی یا حقوقی این موضوع اشاره و پیشنهادهای پژوهشی و کاربردی در خصوص برطرف‌کردن برخی از مشکلات و تنگناهای موجود را نام برد.
 در ادامه دکتر همایون آریا با تأکید بر اهمیت موضوع اخلاق حرفه‌ای و اشاره به پژوهش‌های انجام شده از سوی صاحب‌نظران در این زمینه عنوان کرد: دررابطه‌با موضوع اخلاق حرفه‌ای در آموزش مجازی و حضوری در حوزه قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها، پژوهش‌های کاملی انجام نشده است.
 سخنرانان نشست پس از جمع‌بندی پژوهش‌های مرتبط با موضوع و یافته‌های آن، پیشنهادهای خود را در زمینه پرداختن به موضوع اخلاق حرفه‌ای و الزامات آن در آموزش عنوان کردند. در این نشست پرسش و پاسخ‌هایی مطرح شد و در پایان نیز معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از دکتر اکبر گلدسته و دکتر همایون آریا تقدیر کرد.

دکمه بازگشت به بالا