در نشست تخصصی «نیازها و ضرورت‌های آموزشی در جامعه اطلاعاتی» مطرح شد: هوش مصنوعی و تأثیر آن بر نظام آموزش عالی

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ، نشست علمی-تخصصی «هوش مصنوعی و تأثیر آن بر نظام آموزش عالی»  از سلسله نشست‌های علمی-تخصصی معاونت پژوهش و فناوری با همکاری گروه علوم تربیتی- دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و فرهنگ سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس ساختمان علم دانشگاه به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، این نشست با حضور دکتر ‌اکبر گلدسته عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر رضا منیعی عضو هیئت‌علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، دکتر محمدصادق بیجندی عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه علوم‌تربیتی دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و فرهنگ و جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.
رضا منیعی با اشاره به اینکه موتور انقلاب صنعتی چهارم، روبات‌ها و هوش‌مصنوعی هستند، به تعریف جدیدی از هوش مصنوعی و انواع آن اشاره کرد.
وی به روند تغییر و تحولات آموزش به‌واسطه هوش مصنوعی و تأثیری که در زندگی شخصی می‌تواند داشته باشد، پرداخت و به تأثیرات منفی و مثبت هوش مصنوعی اشاره کرد. همچنین چالش‌ها و کمک‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند در آموزش عالی را بررسی کرد.
 محمدصادق بیجندی با بیان موارد از جمله باور نظام حکمرانی به هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید با بازنگری در سیاست‌ها، قوانین و مقررات،  تدوین نقشه راه کاربرد هوش مصنوعی،  تخصیص بودجه مورد نیاز برای فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، تشکیل ساختار مناسب هوش مصنوعی با ایجاد یک بخش جدید یا تشکیل یک کمیته، ارتقای سواد هوش مصنوعی و فرهنگ‌سازی مناسب برای به‌کارگیری آن، آموزش مداوم و منظم برای اساتید، دانشجویان، مدیران، کارکنان برای آشنایی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.
در پایان نشست دانشجویان و اساتید به پرسش و پاسخ پرداختند، همچنین معاونت پژوهش و فناوری از دکتر رضا منیعی و دکتر محمدصادق بیجندی تقدیر کرد.

دکمه بازگشت به بالا