نشست فناوری‌های جدید سلول‌بنیان برای درمان دیابت برگزار شد

«نشست فناوری‌های جدید سلول‌بنیان برای درمان دیابت» از سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ  با همکاری گروه بیوانفورماتیک- دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی با حضور دکتر یاسر تهمتنی- مدیر گروه زیست‌شناسی تکوینی و فناوری سلول‌های بنیادی و بازسازی بافت دانشگاه و پژوهشگاه رویان، دکتر حمیدرضا عرفانیان- معاون دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی و مدیر گروه بیوانفورماتیک دانشگاه  و جمعی از دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه چهار‌شنبه 8 آذرماه 1402 در سالن همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، تهمتنی با بیان توضیحاتی درباره بیماری دیابت و نشانه‌های آن، در مورد راه‌های درمان دیابت در قدیم، درمان‌های فعلی و چگونگی عملکرد داروها در بدن انسان توضیحاتی ارائه داد.
مدیر گروه زیست‌شناسی تکوینی و فناوری سلول‌های بنیادی و بازسازی بافت دانشگاه علم و فرهنگ، با اشاره به سلول‌های مؤثر در ایجاد و توسعه بیماری دیابت و نقش آن‌ها در پیشرفت این بیماری به تعریف سلول‌های بنیادی و تقسیم‌بندی آن‌ها پرداخت و در ادامه نکاتی را درباره نتایج تحقیقات انجام شده با استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد سلول‌های بنیادی، چالش‌های پیش‌رو و مطالعات آینده مطرح کرد.
وی  با اشاره به مقاله‌هایی که سال‌های 2016 تا 2021 توسط او و محققان پژوهشگاه رویان درباره بیماری دیابت و فناوری‌های جدید سلول‌‌بنیان نوشته شده است، گفت: بسیاری از تحقیقات انجام شده دراین حوزه با همکاری دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه علم و فرهنگ بوده است.
در ادامه نشست محمدرضا عرفانیان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه زیست‌شناسی، ضرورت تحصیل و گسترش علم زیست‌شناسی به رشته‌ و گرایش‌های مختلف زیست‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت برای دانشجویان توضیحاتی ارائه داد.
در پایان این نشست سخنرانان و دانشجویان به پرسش و پاسخ نشستند، همچنین معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ از دکتر یاسر تهمتنی و دکتر حمیدرضا عرفانیان تقدیر کرد.

دکمه بازگشت به بالا