در دانشگاه علم و فرهنگ: برگزاری گردهمایی هنرمندان پیشکسوت در شب یلدای مهر

گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت پاسداشت آیین فرهنگی شب یلدا به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ایران با حضور بیش از ۳۵۰ تن از هنرمندان کشور چهارشنبه 29آذرماه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های پارک از برنامه‌های این مجموعه برای اعتلای جامعه هنری و فرهنگی کشور خبر داد و از هنرمندان دعوت کرد با ایده‌های خود به رونق اقتصاد هنر و صنایع فرهنگی ایران یاری رسانند.
ایمانی خاطرنشان کرد: امیدوارم  بتوانیم از ایده‌ها و پیشنهادات همه هنرمندان برای ارتقا این عرصه بهره ببریم.
وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه هنر افزود: سند ملی موسیقی ایران که به تازگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست، رئیس جمهور به تصویب نهایی رسید، از برنامه های این نهاد بود. در این راستا نیز سند ملی هنر‌های نمایشی نیز درحال پیگیری است.

تحقق استفاده از ظرفیت های هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی کشور در تعامل با جهاددانشگاهی
در ادامه عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به جایگاه این موسسه و اعضای آن به عنوان گنجینه فرهنگ و هنر ایران، گفت: جهاد دانشگاهی همواره در حوزه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری فعال بوده و خدمات بسیاری به کشور ارائه کرده است.
او تاکید کرد: امیدواریم تعاملات دوسویه ما با جهاد دانشگاهی بتواند منجر به استفاده از ظرفیت گرانبهای هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی کشور شود.
ما بزرگترین سهامداران تمدن در دنیا هستیم
در ادامه این همایش داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت  با اشاره تمدن‌ساز بودن مردم ایران، عنوان کرد: ما تنها ملتی هستیم که بت نپرستیده و بزرگترین سهامداران تمدن در دنیاییم.
وی افزود: یلدا کلمه‌ای سومری به معنای تولد دوباره خورشید است و خورشید مظهر زندگی است. در شب تولد خورشید که یلداست، ما جشن می‌گیریم چرا که جهان ما از نور و ظلمت ساخته شده است.
بدون هنر، کار فنی و علمی نیز به نتیجه نمی‌رسد
رییس جهاد دانشگاهی در مراسم گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت شب یلدای مهر که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، از جایگاه غیرقابل انکار هنر و پیوست‌های فرهنگی و هنری در همه حوزه‌های کشور گفت.
دکتر حسن مسلمی نائینی افزود: این مراسم با حضور هنرمندان کشور که سرمایه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند برگزار شده و باعث افتخار جهاد دانشگاهی است.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس در سال ۱۳۵۹ پروژه‌های فرهنگی بزرگی را حتی پیش از فعالیت‌های علمی خود اجرا کرده است که در دوره ای این روند کمرنگ شد ، اما امیدواریم، بتوانیم بُعد هنری جهاد دانشگاهی را احیا کنیم و آن را به سطح پیشین خود بازگردانیم.
 وی با اشاره به جایگاه هنر در کشور گفت: بدون هنر حتی کار فنی و علمی نیز به نتیجه نمی رسد ،بنابراین همه پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی و هنری داشته باشد و امید داریم بتوانیم با کمک هنرمندان این هدف را محقق کنیم.
رییس جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: بدون شک هنرمندان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی کشور می‌توانند کمک بزرگی دراین راستا باشند.
در پایان این مراسم، تفاهمنامه‌ای بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور دکتر مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت،دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک و داریوش ارجمند هنرمند پیشکسوت کشور امضا شد.

دکمه بازگشت به بالا