فردا در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود: دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین در مهندسی برق

 دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین در مهندسی برق، فردا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.
 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر عبدالحسین رضایی دبیر علمی کنفرانس و مدیرگروه مهندسی برق -سیستم‌های الکترونیک دیجیتال دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص برگزاری دومین دوره این کنفرانس، گفت: این مهم که پیشرفت‌های فناوری در طول سال‌ها نحوه زندگی، کار و تعامل ما با یکدیگر را تغییر داده است، بر کسی پوشیده نیست و صنعت برق نیز از این قاعده مستثنی نبوده، بنابراین موضوع فناوری‌های نوین بسیار جدید است و نیاز داریم آن را وارد جامعه کنیم.
 وی با اشاره به لزوم برگزاری چنین رویدادی، افزود: موضوعات حوزه برق و کامپیوتر موتور پیشران رشته‌های دیگر و صنایع است و ترکیب این دو در کنار هم ما را بر آن داشت تا موضوع فناوری نوین در مهندسی برق که در سیستم‌های داخلی و خارجی نیاز کل جامعه است را موردتوجه و بررسی قرار دهیم، زیرا دنیا به سمت تحقیقات علمی در حوزه فناوری‌های نوین رفته و ما نیز باید به این سمت سوق پیدا می‌کردیم.
 رضایی تصریح کرد: باتوجه‌به سبقه‌ای که جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه نیز وجود داشت، سعی کردیم محیطی ایجاد کنیم که افراد متخصص صنعت و دانشگاه کنار هم قرار گیرند تا صنایع با توان و دانش علمی اعضای هیئت‌علمی آشنا و اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از نیاز و چالش‌های صنعت مطلع شوند.
 دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین در مهندسی برق عنوان کرد: در واقع تصمیم و هدف این بود تا بتوانیم حلقه اتصالی بین صنعت و دانشگاه در این حوزه نو باشیم و قطعاً دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی متولی خوبی برای این موضوع است.
 مدیرگروه مهندسی برق الکترونیک دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه گفت: استقبال خوبی از اولین دوره این کنفرانس شد، همچنین در دوره دوم چهره‌های علمی، سخنرانان و مقالات نیز نشان از استقبال بی‌نظیر دیگری دارد.
 رضایی افزود: در کل ۱۳۹ مقاله علمی و تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که از میان این تعداد،۴۸ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۳۷ مقاله پوستری ارائه می‌شود و همچنین مقالات برگزیده و مرتبط با موضوعات مجلات نشریه وب پژوهی و فصلنامه علمی – پژوهشی سیستم‌های اطلاعاتی و مخابرات (Journal of Information Systems and Telecommunication (JIST)) منتشر خواهد شد.
 دبیر علمی این کنفرانس تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین رویدادهایی کار کوچکی در راستای ورود فناوری نوین به جامعه صنعتی انجام دهیم و نتایج این دستاوردها را در صنعت ببینیم .
 گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین در مهندسی برق بستری برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصان دانشگاهی و فعالان است تا تبادل اطلاعات میان موسسه‌های علمی و پژوهشی برقرار و پشتوانه علمی و زمینه مناسب برای پیشرفت و گسترش فعالیت‌های علمی در جامعه فراهم شود. همچنین از محورهای این همایش می‌توان به فناوری‌های نوین در زمینه‌های الکترونیک، مخابرات، کنترل، قدرت، مکاترونیک، انرژی، کامپیوتر و مهندسی پزشکی اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا