دومین نشست هم‌اندیشی چالش‌های اکوسیستم فریلنسری کشور برگزار شد

دومین نشست هم‌اندیشی چالش‌های اکوسیستم فریلنسری کشور به همت دانشگاه علم و فرهنگ و با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با حضور طاها ذیقیمت مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، دکتر سهیل دادخواه سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ و افراد دغدغه‌مند این حوزه، شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، طاها ذیقیمت مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، گفت: یکی از چالش‌های ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال، حوزه فریلنسری و رسمیت بخشیدن به این حوزه در مسائل مالی و مالیاتی، موارد قانونی و زیر ساختی است که باید راهکارهایی در این حوزه ارائه شود.
 سهیل دادخواه سرپرست بنیاد توسعه کسب‌وکار دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه این نشست افزود: دغدغه همه افراد در این حوزه، چالش‌های فریلنسری و دانش فنی آن در داخل کشور است .
 وی تأکید کرد: به عقیده من با برگزاری «اولین همایش ملی فریلنسری با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده» که ۸ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، می‌توانیم به ایجاد شبکه فریلنسری در کشور و ایجاد یک پایگاه برای فریلنسران برای ارائه راه‌حل و کمک به رفع چالش‌های این افراد کمک کنیم.
 دادخواه افزود: جامعه ما پتانسیل خوبی برای فریلنسری و فریلنسر شدن را دارد؛ اما افراد به‌صورت حضوری مشغول به کار هستند و مدل سنتی برای کارفرما نیز مطلوب‌تر، بنابراین باید در این راستا نیز اعتمادسازی شده تا چرخه کار آزادکاری کامل شود.
 در ادامه این نشست، در خصوص دسته‌بندی آزادکاران، اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی در این حوزه برای آزادکاران و کارفرمایان مباحثی مطرح شد. همچنین حاضران درباره مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگی مانند بورس، پتروشیمی، بانک‌ها و حمایت از حوزه آزادکاران و چالش‌هایی مانند حتی عدم امکان عقد قراردادهای دولتی با فریلنسرها به گفتگو پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا