هفته جهانی خانواده با برگزاری کارگاه و غرفه‌های احساس در علم و فرهنگ

خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب‌پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به‌طوری‌که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند.
 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، نقش خانواده به‌عنوان اثرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی که از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های توسعه و تعالی هر کشوری به شمار می‌آید، از چنان اهمیتی برخوردار است که سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و باتقوا است.
 به مناسبت گرامیداشت روز جهانی خانواده و به همت مرکز مشاوره سبک زندگی بهداشت و سلامت معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی و به‌خصوص دانشجویان در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف، غرفه آشنایی و آموزش دانشجویان در ارتباط با خانواده راه‌اندازی شد.
 همچنین استندی با عنوان ((امروز چه احساسی داری؟)) با نشان‌دادن احساس‌ها و نام آنها قرار داده شد تا هر کدام از دانشجویان احساسی که دارند را نشان دهند. این استندها مورد استقبال بی‌نظیر دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار گرفت. روی میز غرفه پرسش و پاسخی درباره مهارت پذیرش و رفتار با خانواده قرار داده شد که دانشجویان در انتها مجدداً به استند احساس‌ها برمی‌گشتند و احساس اکنون خود را علامت می‌زدند.
 دانشجویان در بنر احساس خود را علامت زدند و بعد سراغ سه سؤال رفتند که در گوی‌ها بود، سؤال‌ها شامل: ۱. خانواده ت چطوری باهات رفتار میکنن؟ ۲. اگر جاتون عوض بشه تو با خانواده ت چطور رفتار می‌کردی؟ ۳. خانواده ت همین مدل رفتار رو از خانواده ش یاد گرفته. تو انتخابت چیه؟ و در انتها دوباره احساس خود را علامت زدند. این تغییر احساس و یا تغییرنکردن احساس مهارت پذیرش و اهمیت خانواده را برای دانشجویان مشخص کرد.
 گفتنی است، سلسله کارگاه‌های ارتباط فردی، کارگاه ازدواج و رابطه سالم و کارگاه خانواده شاد از روز ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه برگزار شد. همچنین، هدایای بهترین جمله از مسابقه روز روان‌شناس به نام”اگه از زندگیت یک فیلم میساختن اسمش چی بود؟ “در غرفه احساس به برندگان اهدا شد.
 

دکمه بازگشت به بالا