امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ و مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد

 مراسم امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ و مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد با حضور عیسی امیدوار، جهانگرد، پژوهشگر و مستندساز برجسته، دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه، معاونان فرهنگی، آموزشی و پشتیبانی دانشگاه و جمعی از دانشجویان روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل موزه برادران امیدوار مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری به امضای دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و دکتر سید حسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد رسید.
 دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اهمیت مفهوم منظر در گردشگری، گفت: اگر با این دید به موزه‌ها توجه کنیم تا بتوانیم دید مفهومی و عمیق به بازدیدکنندگان ارائه دهیم.
 وی امضای تفاهم‌نامه با مجموعه‌های تاریخی را قدمی مهم برای پیوند بیشتر دانشگاه و محیط‌های پیرامونی آن دانست و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه بستر مناسبی برای حضور دانشجویان رشته‌های مختلف در مجموعه ایجاد کند.
قدردانی از اقدام بی‌بدیل برادران امیدوار در عرصه جهانگردی و پیشرو بودن در این حوزه از جمله بخش‌های دیگر صحبت‌های دکتر باصولی بود.
در ابتدای این برنامه، دکتر سیدحسین علوی مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد، ضمن خوشامدگویی به حاضران در این مراسم و ابراز خشنودی از امضای این تفاهم‌نامه، خواستار همکاری بیش‌ازپیش دانشگاه علم و فرهنگ و مجموعه سعدآباد شد.
 وی با اشاره به تاریخچه‌ای از موزه برادران امیدوار به ارائه توضیحاتی درباره رویکردها و اقدامات انجام‌شده در این موزه پرداخت.
دکتر منوچهر جهانیان معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به اهمیت شعار برادران امیدوار (همه متفاوت، همه خویشاوند) و نیز اقدام بزرگ آنها در جهانگردی و شناساندن جنبه‌های کمتردیده شده اقوام و ملت‌ها به ایرانیان، از این اقدام سترگ قدردانی کرد.
وی اقدامات علمی و پژوهشی عیسی امیدوار جهانگرد، پژوهشگر و مستندساز برجسته را موجب افتخار جامعه علمی و فرهنگی ایران دانست.
عیسی امیدوار ضمن ابراز خشنودی از حضور در این مراسم، خاطراتی از سفرهای پژوهشی خود که بعضاً به مقصد مناطق دورافتاده و جوامع بدوی بود، عنوان کرد. توصیه به سفر، نوشتن و مستندسازی در هنگام سفر ازجمله بخش‌های دیگر صحبت‌های عیسی امیدوار برای حاضران در جمع و به‌ویژه دانشجویان بود.
 در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه بین دانشگاه علم و فرهنگ و مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد به امضای طرفین رسید. همکاری مشترک در زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی و کارآموزی دانشجویان، همکاری در جهت اجرای طرح‌های فرهنگی و پروژه‌های پژوهشی مشترک و همکاری در جهت اجرای بازدید علمی و فرهنگی ازجمله موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

دکمه بازگشت به بالا