برگزاری نشست روز جهانی بدون دخانیات در دانشگاه علم و فرهنگ

روز جهانی بدون دخانیات فرصت مناسبی برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف است. در این راستا هفته ملی بدون دخانیات از 5 تا 11 خردادماه 1403 با تاکید بر حفاظت از کودکان در برابر مداخلات صنعت دخانیات و شعار «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، به همین مناسبت و در این راستا مرکز مشاوره دانشگاه علم و فرهنگ، غرفه آشنایی و آموزش دانشجویان با آسیب های دخانیات در زندگی فردی و اجتماعی را در سرسرای دانشگاه راه اندازی کرده است. در ان غرفه دانشجویان تست اعتیاد به نیکوتین را  انجام دادند و در پوستر دیگری احساس خود را قبل از کشیدن سیگار عنوان کردند.
همچنین همیاران سلامت روان با آگاه سازی و صحبت درباره  مضرات  و معایب استعمال سیگار سعی در آگاه سازی دانشجویان داشتند. همچنین در این راستا کارگاهی با دخانیات و آسیب های آن با سخنرانی دکتر شریف ترکمن نژاد برگزار شد.
در این نشست درباره دخانیات، آمار قربانیان و مواد مضر موجود در دخانیات بحث شد.  همچنین راهکارهای ترک سیگار و جامعه دانشجویی بدون دخانیات از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

دکمه بازگشت به بالا