گزارش استنادی مجلات JCR ۲۰۲۴ منتشر شد

براساس آخرین گزارش ارائه شده توسط موسسه کلاریویت آنالیتیکس (Clarivate Analytics) نسخه 2024 گزارش استنادی مجلات (JCR: journal citation reports) از پایگاه دادهWeb of Science Core Collection (ISI  سابق)منتشر شد.
 در نسخه جدید 21،848 مجله از 113 کشور جهان در 254 طبقه موضوعی در نمایه موسوم به WoS (ISI) قرار گرفته است. که 544 مجله برای اولین ضریب تاثیر (IF) دریافت کرده‌اند. تعداد 160 مجله از ایران نیز در این نمایه هستند که 119 مجله (بیش از 74 درصد آنها) در زیرمجموعه ESCI برای اولین بار از سال گذشته IF دریافت کرده‌اند. از مهمترین تغییرات در نسخه امسال می‌توان به یکپارچگی در نمایه‌ها در 254 طبقه موضوعی اشاره کرد و مشابه سال‌های گذشته مجله CA-A Cancer Journal For Clinicians بالاترین ضریب تاثیر (IF=503.1) را در بین کل مجلات به خود اختصاص داده است.
پایگاه دادهWeb of Science Core Collection (ISI سابق) شامل ده نمایه‌ استنادی (Citation Index) است که چهار مورد از آنها مربوط به مجلات هستند که به ترتیب سال پیدایش عبارتند از:
نمایه استنادی علوم-گسترش‌یافته (Science Citation Index-Expanded) یا به اختصار SCIE
نمایه استنادی علوم اجتماعی (Social Sciences Citation Index) یا به اختصار SSCI
نمایه استنادی هنر و علوم انسانی (Art & Humanities Citation index) یا به اختصار AHCI
نمایه استنادی منابع نوظهور (Emerging Source Citation Index) یا به اختصار ESCI
به طور سنتی، ضریب تاثیر (IF) فقط برای مجلات نمایه شده در SCIE و SSCI محاسبه و گزارش می‌شد تا اینکه مجلات AHCI و ESCI هم برای اولین بار از سال 2022 دارای IF شدند.
آخرین نسخه را از اینجا دانلود کنید.

دکمه بازگشت به بالا