حوزه نرم افزار یک فرصت اختصاصی و ویژه برای کشور است

مسابقه نهایی و مراسم اختتامیه بزرگ‌ترین لیگ برنامه‌نویسی دانشجویی کشور در دانشگاه علم و فرهنگ امروز با حضور دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، دکترروح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دکتر حسین ملازاده دبیر ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی امروز دوشنبه۱ مردادماه به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزارشد.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در این مراسم، گفت: دانشگاه علم و فرهنگ از اجزای مهم اکوسیستم جهاددانشگاهی است.
وی افزود: خانواده دانشگاه علم و فرهنگ متشکل از حدود ۱۲۰ هیئت علمی، ۹ هزار دانشجو، ۷۰۰ مدرس مدعو و حدود ۲۳ هزار نفر فارغ‌التحصیل است. همچنین از افتخارات این دانشگاه کسب رتبه اول دانشگاه‌های غیر دولتی ، کسب رتبه اولISC،رتبه 1100دانشگاه های سبز دربین دانشگاه های جهان و همچنین برای اولین بار یک دانشگاه غیر انتفاعی بین رتبه بندی های تایمز قرار گرفته است.
باصولی افزود: یکی از ویژگی های مهم دانشگاه علم و فرهنگ ،اتصال به پژوهشگاه های جهاددانشگاهی از قبیل پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا و پژوهشکده گیاهان دارویی است.
وی در پایان با آرزوی موفقیت و سرافرازی برای همه شرکت کنندگان کدکاپ ۸، گفت: خوشحالیم که امروز افتخار میزبانی شما عزیزان را داشتیم و آماده همراهی شما برای تحصیل در هر مقطعی در این دانشگاه هستیم.
برگزیدگان کدکاپ ۸ از امتیاز ویژه ای در بنیاد نخبگان برخوردارند
روح‌الله دهقانی در اختتامیه لیگ ملی برنامه نویسی دانشجویی در سخنانی با تقدیر از مجموعه کوئرا به دلیل دغدغه مندی در حوزه مسئولیت اجتماعی و ایجاد انگیزه در جامعه دانشجویی با برگزاری این مسابقات از سهم و نقش ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال نیز در برگزاری این جنس از مسابقات تجلیل کرد و از اختصاص اعتباری ویژه از سوی معاونت علمی برای برگزاری مسابقات برنامه نویسی، الگوریتم و هوش مصنوعی خبر داد.
معاون علمی رئیس جمهور اظهار داشت: اگر متناسب با جمعیت کشور، سهمی یک درصدی از اقتصاد دیجیتال دنیا را کسب کنیم، معادل دو برابر درآمد نفتی کشور، عائدی خواهیم داشت که نشان دهنده جایگاه مهمی است که فعالان این عرصه برای کنشگری انتخاب کرده اند.
وی برگزاری مسابقات برنامه نویسی در سطح دانشجویی را فرصتی برای انگیزه بخشی به دانشجویان، شناخته شدنشان از سوی شرکت ها و آشنایی آنها با مسائل کشور دانست.
دهقانی در ادامه بر اهمیت حوزه نرم افزار و کامپیوتر تاکید کرد و برخورداری کشور از استعدادهای برتر، عدم نیاز این حوزه به زیرساخت های پیچیده و منابع خاص همچون برق، آب، گاز و … و همچنین صادرات بی دردسر و بی نیاز از مسائل گمرک و تحریم را از دلایل اهمیت این زیست بوم برشمرد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، حوزه کامپیوتر و نرم افزار را یک فرصت اقتصادی مهم برای کشور دید که از رهگذر آن می توان صادرات و ارزش افزوده بزرگی را ایجاد کرد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان در پایان از در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای برگزیدگان مسابقات لیگ برنامه نویسی دانشجویی (کدکاپ۸) در بنیاد ملی نخبگان خبر داد.
دهقانی به شرکت کنندگان کدکاپ ۸ ،گفت: بنابراین در موقعیت خوبی قراردارید و در بهترین رشته ها تحصیل می کنید و برایتان آرزوهای بزرگ دارم.
در پایان محمد باقر تبریزی مدیر شرکت کوئرا از فعالیت های این شرکت و هدف‌شان که ساختن جامعه‌ای برای برنامه‌نویسان ایران است،توضیحاتی ارائه داد.
همچنین به برگزیدگان مرحله نهایی جوایز نفیسی اهدا شد .
گفتنی است،مسابقات «کدکاپ»، بزرگ‌ترین مسابقات برنامه‌نویسی کشور، امسال برای هشتمین سال متوالی برگزار شد.همچنین این دوره، با مشارکت ۵ هزار و ۵۳۱ دانشجو از بیش از ۵۰۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی و از تمامی استان‌های کشور، همراه بوده است. مرحله مقدماتی لیگ، به‌صورت برخط و در چارچوب رقابت‌های استانی، طی ۶ مرحله برگزار شده و نفرات برتر هر استان در مرحله نهایی این لیگ امروز در دانشگاه علم و فرهنگ رقابت کردند.
دانشگاه‌های صنعتی شریف، اصفهان، امیرکبیر، یزد، شهید باهنر کرمان، آزاد علوم تحقیقات، نوشیروانی بابل و خلیج‌فارس بوشهر بیشترین تعداد شرکت‌کننده در این دوره را داشتند.

دکمه بازگشت به بالا