اقتصاد دیجیتال، پیشران صنعت گردشگری در تحقق برنامه هفتم توسعه

دکتر سهیل دادخواه عضو هیات علمی و رئیس بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اهداف مد نظر برای توسعه اقتصاد دیجیتال، گستره موضوعات این حوزه را برای شناساندن حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حائز اهمیت دانست.
وی گفت: براساس برنامه هفتم تا پایان این برنامه تعداد گردشگران ورودی به کشور باید به ۱۵ میلیون برسد؛ درحالی‌که در حال حاضر این آمار تقریباً بیش از شش میلیون نفر اعلام شده است.
دادخواه تاکیدکرد: این میزان کم گردشگر در ایران دلایل زیادی دارد که بسیاری از آنها به کمک اقتصاد دیجیتال حل می‌شود، ولی در برنامه فقط به دو راهکار اشاره شده است. وی افزود: «بازاریابی و معرفی مقاصد گردشگری، امکان حضور و مشارکت جدی بخش‌های مختلف و فعال گردشگری با کمک بخش خصوصی و فعالان در حوزه نوآوری» می‌تواند ساده‌ترین پیشرفت را داشته باشد. در برنامه «فعال کردن اقتصاد دیجیتال در حوزه گردشگری برای معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری» به شکل مستقیم به اقتصاد دیجیتال اشاره شده که امیدوارکننده است و وزیر جدید نیز به نظر اهتمام خاصی به موضوع فناوری و اقتصاد دیجیتال دارد که نیازمند آسیب شناسی اقدامات قبلی و برنامه ریزی دقیق تر دارد.
دادخواه به این موضوع که ما در بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ در یکسال گذشته نگاه جدی و دقیقی به ظرفیت های اقتصاد دیجیتال در بخش دانشگاهی و اشتغال دانشجویان داشتیم به ایجاد مدرسه فریلنسری ذیل نظر دانشگاه علم وفرهنگ اشاره کرد و‌ گفت : در نظر داریم با برگزاری رویدادهای متنوع علمی و مهارتی به اشتغال آفرینی دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته های مختلف در زمینه فریلنسری یا آزادکاری اقدام کنیم.
اولین دوره جامع آموزشی فریلنسری در گردشگری برگزار می شود
وی به برگزاری اولین دوره جامع آموزشی فریلنسری در گردشگری مورخ ۱۷ و ۱۸ شهریور اشاره کرد و گفت : با همکاری شتابدهنده فاخربوم ۳ دوره آموزشی فریلنسری در گردشگری را طی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در مدرسه فریلنسری دانشگاه، برنامه ریزی کردیم که با حضور اساتید برجسته صنعت گردشگری تلاش داریم به ترویج فرهنگ فریلنسری و مهارت های شغلی در این حوزه بپردازیم.
رئیس بنیاد توسعه کسب و کار دانشگاه علم و فرهنگ از اهداف برگزاری این دوره، موضوع توسعه مهارت های شغلی و معرفی ظرفیت های فریلنسری یا آزادکاری در گردشگری به شرکت کنندگان را حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: اولین دوره با محوریت گردشگری در عصر دیجیتال نگاهی جامع به تحولات دیجیتال در بازار سفر و گردشگری دارد و به معرفی مشاغلی که در اثر این تحولات و با بکارگیری تکنیک های مرتبط با فضای مجازی، هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ در حوزه فریلنسری ایجاد شده می پردازد.
گفتنی است، عموم علاقه مندان به شرکت در اولین دوره جامع آموزشی فریلنسری در گردشگری می تواند از طریق آدرس https://evnd.co/bEEz1 و با کدتخفیف usc20 اقدام به ثبت نام نمایند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۷۹۹۶۳۳۷ تماس بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا