انتشار کتاب «روابط عمومی؛ از برنامه‌ریزی تا بودجه‌بندی»

کتاب «روابط عمومی؛ از برنامه‌ریزی تا بودجه‌بندی» به قلم زهره ابراهیمی آتانی(از همکاران دانشگاه علم و فرهنگ) به همت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی منتشر شد.
این کتاب که با هدف آموزش مهارت برنامه‌ریزی تا بودجه‌بندی در روابط‌عمومی با نثری ساده و شیوا به رشته تحریر درآمده است، می‌تواند برای دانشجویان و علاقمندان به حوزه بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی بسیار کاربردی و مفید باشد.
برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی از جمله ارکان مهم و اساسی در مقوله مدیریت به‌شمار می‌روند؛ به‌گونه‌ای که بدون این دو مؤلفه، همه جد و جهدهای یک مجموعه ابتر مانده و به فرجام نمی‌رسد. این موضوع درحوزه روابط عمومی نیز صادق است. کتاب حاضر همه فرایندهای لازم برای بودجه‌بندی و تعیین هزینه‌ها را به‌صورتی بی‌تکلف و ساده، و درعین‌حال دقیق، بیان کرده است تا همه علاقمندان و مشتاقان به این حوزه بتوانند از آن بهره ببرند.
کتاب حاضر در سه فصل «برنامه‌ریزی»، «بودجه» و «روابط عمومی – برنامه‌ریزی و بودجه» تدوین شده است. نویسنده در فصل نخست به بیان تفاوت میان برنامه و برنامه‌ریزی بذل توجه کرده و در ادامه، انواع برنامه‌‌ریزی را، مانند برنامه‌ریزی راهبردی، برنامه‌ریزی تاکتیکی و …، بیان می‌کند و در آخر، دیدگاه‌های مختلف در مورد برنامه‌ریزی را مورد تأکید قرار می‌دهد. فصل دوم به بحث بودجه اختصاص دارد. نویسنده پس از بیان مفهوم و تعاریف بودجه، اصول بودجه را بیان کرده و در آخر، چگونگی تنظیم بودجه برای یک روابط عمومی را موردبحث قرار می‌دهد. فصل سوم و پایانی کتاب به مقوله روابط عمومی و نسبت آن با برنامه‌ریزی و بودجه اختصاص یافته است. نویسنده پس از بیانی مختصر در مورد تاریخچه و تعاریف روابط عمومی، نحوه طراحی جدول بودجه‌ریزی برای روابط عمومی را موردبحث قرار می‌دهد.
چاپ نخست این کتاب در شمارگان ۱۰۰ نسخه در پاییز ۱۴۰۳ روانه بازار کتاب شده است. علاقمندان می‌توانند از طریق وب‌سایت ۱۶book.ir و نیز فروشگاه ۱۶ (تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و چهارراه ولیعصر) این اثر و سایر آثار سازمان ترویج و مطالعه جهاددانشگاهی را تهیه کنند.

دکمه بازگشت به بالا