دستاورد تازه دانشگاه علم و فرهنگ: تولید محتوای هوشمند بر پایه تجربه کاربر باهوش مصنوعی

آخرین به روزرسانی 12 مهر 1404
گروه کامپیوتر دانشگاه علم و فرهنگ در تازهترین دستاورد علمی خود موفق به ارائه یک روش ترکیبی نوین در حوزه تولید محتوای دیجیتال شده است. این رویکرد با بهرهگیری از عناصر تجربه کاربر (UX) و قابلیتهای هوش مصنوعی مولد (Generative AI)محتوایی تولید میکند که در مقایسه با محتوای انسانی، از نظر کیفیت، انسجام و کارآمدی در سطح بالاتری قرار دارد.
این پژوهش مستخرج از پایاننامه کارشناسیارشد حسین حسینپور دانشآموخته رشته مهندسی نرمافزار دانشگاه علم و فرهنگ و با راهنمایی علمی دکتر محمدجواد شایگان فرد انجام شده است. نتایج این تحقیق در قالب مقالهای با عنوان:
A hybrid approach to content generation based on user experience using generative AI elements
در نشریه معتبر Machine Learning with Applications از انتشارات Elsevier به چاپ رسیده است.
پژوهشگران این طرح معتقدند دستاورد بهدستآمده میتواند سرآغاز تحولاتی گسترده در صنعت تولید محتوا باشد و در حوزههای مختلفی چون رسانههای دیجیتال، آموزش الکترونیک، بازاریابی هوشمند و تجارت الکترونیک کاربردهای متنوعی دارد.
گفتنی است، نشریه Machine Learning with Applications دارای نمایه WoS، ضریب تأثیر ۴.۹ و رتبه چارک Q1 در میان مجلات علمی بینالمللی است.
برای مطالعه مقاله اینجا کلیک کنید.