به مناسبت هجدهمين بزرگداشت زنده‌ياد دكتر كاظمي آشتيانی: فراخوان مسابقه ادبی و هنری «سعيدِ ايران» منتشر شد

در آستانه هجدهمين سالگرد درگذشت زنده‌ياد دكتر سعيد كاظمي آشتياني بنيانگذار پژوهشگاه رويان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنيادی در ايران، اداره كل روابط عمومی اين نهاد مسابقه ادبی و هنری “سعيدِ ايران” را ويژه اعضا و خانواده جهادگران جهاددانشگاهی برگزار می كند.
به گزارش روابط دانشگاه علم و فرهنگ، در آستانه هجدهمين سالگرد درگذشت زنده‌ياد دكتر سعيد كاظمي آشتياني بنيانگذار پژوهشگاه رويان جهاددانشگاهي و سلول‌های بنيادی در ايران، با انتشار فراخوان، مسابقه ادبی و هنري با عنوان «سعيدِ ايران» ويژه اعضای جهاددانشگاهی سراسر كشور و خانواده‌هايشان در سه بخش «دل نوشته، نقاشی و سؤالات چندگزينه‌ای» توسط اداره كل روابط عمومی اين نهاد برگزار می شود.
اين مسابقه در سه بخش «دل نوشته، نقاشي و سؤالات چندگزينه‌ای» و باهدف تبيين ابعاد مختلف شخصيت علمی، فرهنگی و اخلاقی اين چهره ماندگار در تحقيقات سلول‌های بنيادی ايران و تكريم و معرفی شايسته‌تر اين الگوی كم‌نظير پيوند علم و ايمان كه در برهه‌های مختلف مورد تاكيد رهبر انقلاب قرارگرفته است، ويژه اعضا و خانواده جهادگران جهاددانشگاهی، به‌ويژه به نسل جوان دانشجو و دانش‌آموز برگزار می شود.
موضوعات محوری مسابقه سعيدِ ايران شامل: كاظمي آشتيانی، الگوی ناب پيوند ايمان، علم و جهاد علمی؛ كاظمی آشتيانی، تحكيم بنيان خانواده، درمان ناباروری؛ كاظمی آشتيانی، اعتلای هويت ملی، خودباوری، اميدآفرينی؛ كاظمی آشتيانی، تحقق آرمان “ما می توانيم”؛ شخصيت كاظمی آشتيانی در كلام رهبری وزندگی نامه زنده‌ياد كاظمی آشتيانی است كه شركت‌كنندگان با توجه به اين موضوعات می توانند آثار خود را طراحی كرده و به سؤالات پاسخ دهند.
گفتنی است، در بخش ادبی متقاضيان بايد متون ادبی خود را تا حداكثر250 كلمه‌ پيرامون شخصيت و آثار به‌جامانده از زنده‌ياد دكتر سعيد كاظمی آشتيانی در موضوعات محوری مسابقه ارسال كنند.
بخش نقاشی نيز در دو رده سنی كمتر از 10 سال و بالای 10 سال با موضوعات محوری مسابقه برگزار می شود كه شركت‌كنندگان از 14 آذرماه تا 2 دی ماه 1402 می توانند در سابقه شركت كنند.
 
مسابقه چهارگزينه‌ای نيز از تاريخ 2 تا 13 دی ماه از طريق كانال خانواده جهاددانشگاهی در پيام‌رسان ايتا برگزار شد.
گفتنی است، برای برندگان اين مسابقه نيز جوايز نقدی نفيسی در نظر گرفته‌شده است كه پس از مراحل داوری و انتخاب، طی مراسمی به آنان اهدا خواهد شد.
جهادگران علاقه‌مند برای شركت در مسابقه “سعيدِ ايران” و آشنايي بيشتر باشخصيت زنده‌ياد دكتر سعيد كاظمی آشتيانی می توانند با مراجعه به سايت جهاددانشگاهی به نشانی  www.acecr.ac.ir كتابچه تهيه‌شده از آثار، دستاوردها وزندگی اين جهادگر فقيد را مطالعه كنند.

دکمه بازگشت به بالا