کارگاه تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در پژوهش برگزار شد

کارگاه تخصصی «کاربردهای هوش مصنوعی در پژوهش» از سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری با همکاری دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و فرهنگ شنبه 23 دی 1402 در سایت 104 دانشگاه علم و فرهنگ ویژه اعضای گروه هیات علمی با تدریس  دکتر علیرضا دری نوگورانی دکترای فلسفه از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر علیرضا دری نوگورانی در ابتدا به معرفی برخی از مفاهیم و تعاریف مقدماتی هوش مصنوعی و تاریخچه آن پرداخت و در ادامه برخی از امکانات و توانمندی‌های اصلیChat GPT 3.5 برای کمک به پژوهشگران را شرح داد.
 وی همچنین با معرفی دو سامانه مشابه دیگر از گوگل بارد و بینگ چت یاد کرد و به مقایسه، نقاط قوت و ضعف آن‌ها نسبت به چت جی‌پی‌تی پرداخت.
دری نوگرانی  به تشریح نقاط ضعف و تهدیدهای به‌کارگیری هوش مصنوعی از سوی استادان و دانشجویان در پژوهش پرداخت و درباره استفاده‌هایی که نمونه سرقت‌ادبی تلقی می‌‌شود و استفاده‌های مجاز از هوش مصنوعی در این سامانه ها به بحث و گفت‌وگو پرداخت.
وی در ادامه به نمونه‌های برخورد برخی دانشگاه‌های دنیا به استفاده از هوش مصنوعی در تحصیل و پژوهش اشاره کرد و مثال‌های کاربردی از هوش مصنوعی در پژوهش‌های ایرانی را بررسی و به پرسش‌های اعضای حاضر در نشست پاسخ داد.در پایان نیز از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از دکتر علیرضا دری نوگورانی تقدیر شد.

دکمه بازگشت به بالا