اطلاعیه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ

 ویژه ثبت‌نام ورودی‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۴-۱۴۰۳

باشگاه دانشجویان علم و فرهنگ
الف) انجمن‌های علمی – دانشجویی
انجمن‌های علمی – دانشجویی با هدف مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی و تخصصی، ترویج علم و فناوری، کمک به تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه و آموزش مهارت‌های تخصصی به دانشجویان ایجاد شده‌اند. دانشجویان ضمن فعالیت در این انجمن‌ها، مهارت‌های کار گروهی، تبدیل ایده به عمل، مدیریت رویداد، تفکر انتقادی و مهارت‌های ارتباطی را فرامی‌گیرند. هر دانشجو بسته به رشته تحصیلی خود می‌تواند صرفاً در یکی از انجمن‌های علمی – دانشجویی دانشگاه عضو شود و فعالیت کند.
 
ب) کانون‌های فرهنگی – هنری
کانون‌های فرهنگی – هنری با هدف زمینه‌سازی رشد خلاقیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و ارتقای سطح همکاری جمعی و تعمیق فرهنگ مشارکت در زمینه‌های متنوع فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویی فعالیت می‌کنند و هر دانشجو می‌تواند برحسبِ علاقه‌مندی در این کانون‌ها عضو شود و فعالیت کند.
 
دانشجویان نوورودی علاقه‌مند می‌توانند جهت تکمیل فرم علاقه‌یابی علمی، فرهنگی و هنری دانشجویان و فعالیت در انجمن‌های علمی – دانشجویی و کانون‏های فرهنگی – هنری به لینک‌ زیر مراجعه نمایند:
 
http://form.usc.ac.ir/form/view.php?id=86358
 
همچنین، دانشجویان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و فعالیت در این تشکل‌ها با شماره‌های 4-۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۶۲۱ (خانم ملک‌زاده) تماس بگیرند.
 
ج) خانه نشریات دانشجویی
با توجه به تنوع نشریات دانشجویی، نیاز به ایجاد مجموعه‌ای جهت هم‌افزایی، نظام‌مندی فعالیت‌ها و حمایت از نشریات دانشجویی احساس می‌شد که به تأسیس خانه نشریات دانشجویی منجر شد. این مجموعه با هدف برنامه‌ریزی، ساماندهی، حمایت و نظارت بر نشریات دانشجویی فعالیت می‌کند و در این راستا، برنامه‌های مختلفی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری جشنواره‌ها و تحلیل محتوا و نظارت بر نشریات دانشجویی را در دستور کار خود قرار داده است. چکاد؛ ژنومیکس؛ تمایز؛ تار و پود؛ کریسپر؛ شهریگ؛ سین؛ حق؛ اهرم؛ سکنج؛ دیالکتیک، کیبرد و … ازجمله نشریات دانشجویی در دانشگاه هستند.
دانشجویان نو ورودی علاقه‌مند به فعالیت در نشریات دانشجویی می‌توانند جهت کسب اطلاعات و همکاری با شماره 4-۴۴۲۵۲۰۴۱داخلی ۳۶۵ (آقای رهیده) تماس بگیرند.
 
– اداره رفاه و تسهیلات دانشجویی
تسهیلات اداره رفاه و تسهیلات دانشجویی طبق آیین‌نامه و شیوه‌نامه صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در قالب ردیف‌های اختصاص‌یافته مقاطع دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به‌صورت وام شهریه به شرح جدول زیر به دانشجویان ارائه می‌شود.

دانشجویان نو ورودی برای استفاده از تسهیلات رفاه دانشجویی می‌توانند جهت کسب اطلاعات به سایت و شبکه‌های اجتماعی رسمی دانشگاه مراجعه فرمایند و در صورت لزوم با شماره 4-۴۴۲۵۲۰۴۱داخلی ۳۶۸ (آقای حبیبی) تماس بگیرند.
 
– صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ
این معاونت در راستای سنت حسنه قرض‌الحسنه کوشیده است تا با ایجاد یک ساختار نظام‌مند قرض‌الحسنه در جهت ارائه خدمات و تسهیلات اختصاصی به دانشجویان در چهارچوب مقررات و در حد توان و امکان گام بردارد. تسهیلات این صندوق در قالب ردیف‌های اختصاص‌یافته به مقاطع دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی است و مواردی چون وام شهریه، کمک‌هزینه تحصیلی، تسهیلات پایان‌نامه، تسهیلات پژوهش و اشتغال و … را با کارمزد ۴درصد دربرمی‌گیرد.
 

 دانشجویان نو ورودی برای استفاده از تسهیلات صندوق قرض ‏الحسنه دانشجویی می‌توانند جهت کسب اطلاعات به سایت و شبکه‌های اجتماعی رسمی دانشگاه مراجعه کرده و در صورت لزوم با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۲۳۹ (خانم بیات) تماس بگیرند.
 
– تسهیلات از محل منابع وجوه اداره‌شده معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه
 از محل منابع وجوه اداره‌شده معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه تسهیلات پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد و دکتری اعطا می‌شود.

 دانشجویان نو ورودی برای استفاده از این تسهیلات می‌توانند جهت کسب اطلاعات به سایت و شبکه‌های اجتماعی رسمی دانشگاه مراجعه فرمایند و در صورت لزوم با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۲۳۹ (خانم بیات) تماس بگیرند.
 
 – کمیته تخفیف
 کمیته تخفیف دانشگاه با تشکیل جلسات مستمر در هر نیم‌سال تحصیلی، تخفیفاتی را در راستای تشویق، حمایت، حل مشکلات و نهایتاً ارتقای تحصیلی دانشجویان فراهم می‌کند. تلاش بر این است تا این تخفیفات در فضایی کاملاً عادلانه و مبتنی بر ارزیابی نیازهای واقعی ارائه شود. برای نمونه، ارزیابی‌های دقیق شایستگی‌های علمی دانشجویان مبنای عمل برای ارائه تخفیفات است و بخش قابل‌توجهی از مشمولان تخفیف را هم دانشجویان مستعد و کوشایی شکل می‌دهند که به‌واسطه کسب رتبه برتر آموزشی در مقطع کارشناسی با موافقت کمیته، از تخفیف در شهریه بهره‌مند شوند.
 دانشجویان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۳۶۸ (آقای حبیبی) تماس بگیرند.
 
 – کمیسیون بررسی موارد خاص
 طبق آیین‏ نامه ‏های وزارت علوم، وظیفه کمیسیون بررسی موارد خاص بررسی وضعیت دانشجویانی است که جریان تحصیل آنان به دلایل و علل غیرارادی با مشکل مواجه شده است. همچنین، بررسی دانشجویان اخراجی و یا درحال‌اخراج و دانشجویانی که بنا به دلایلی غیبت موجه دارند و مشکل آنان با مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی موجود قابل‌حل نیست، در این کمیسیون موردبررسی قرار می‌گیرد.
 دانشجویان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۲۳۸ تماس بگیرند.
 
 – مرکز مشاوره و سبک زندگی
 دوران دانشجویی، به دلیل تغییرات عمده‏ای که در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد به وجود می‌آورد سائل خاص خود را دارد و گاهی ممکن است دسترسی‌نداشتن به منابع حمایتی مطمئن، بحران‏هایی را برای دانشجو به وجود آورد؛ بنابراین مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه با استفاده از کادر مجرب، با توجه به ضرورت‏های فوق و باهدف کمک به چنین مواردی فعالیت خود را در زمینه مشاوره (تحصیلی، خانواده، مذهبی و…)، روان‌پزشکی، مددکاری اجتماعی به دانشجویان و کارکنان دانشگاه به‌صورت رایگان ارائه می‏دهد.
 دانشجویان برای استفاده از خدمات مرکز مشاوره و سبک زندگی می‌توانند به ساختمان علم در سرسرای دانشگاه مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۳۷۲۱۱۹ تماس بگیرند.
 
 – مرکز بهداشت و سلامت
 بهداشت و سلامت دو مقوله‌ای است که می‌تواند در ساختن یک جامعه دانشگاهی پویا و فراهم‌آوردن سلامتی و آرامش جسمی، روانی و اجتماعی نقش قابل‌توجهی ایفا کند، بنابراین برای دستیابی به این مهم، مرکز بهداشت و سلامت عهده‌دار ارائه خدمات بهداشتی به دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه شده است.
 دانشجویان برای استفاده از خدمات مرکز مشاوره و سبک زندگی می‌توانند به اتاق مرکز بهداشت و سلامت در ساختمان علم مراجعه کنند و یا با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۴۷۵ (خانم تورچی) تماس بگیرند.
 
 – امور تربیت‌بدنی
 اداره تربیت‌بدنی با هدف توسعه سلامت جسمانی، روحی و روانی دانشجویان، اساتید و کارکنان از طریق برگزاری تمرینات، مسابقات ورزشی و جشنواره‌های درون و بیرون دانشگاهی در فراهم‌کردن محیطی سالم، بانشاط و منطبق با قوانین و مقررات فعالیت می‌کند.
 دانشجویان علاقه‌مند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به اتاق تربیت بدنی در ساختمان فرهنگ مراجعه کنند و یا با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۳۶۵ (آقای جمشیدی) تماس بگیرند.
 
 – همیار دانشجویی (کار دانشجویی)
 به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد امور دانشگاه به‌صورت پاره‌وقت و ایجاد زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌آموزی طبق آیین‌نامه‏های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نیروهای دانشجویی به‌صورت ساعات همکاری مشخص در پیشبرد امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اداری، خدماتی و رفاهی استفاده می‌شود.
 دانشجویان علاقه‌مند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۲۳۳ (آقای جمشیدی) تماس بگیرند.
 – بیمه دانشجویی
 پیرو قرارداد منعقده با شرکت بیمه کارآفرین در خصوص ارائه تسهیلات خدمات بیمه حوادث دانشجویی، دانشجویان می‌توانند از خدمات بیمه دانشجویی استفاده کنند.
 دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص بیمه دانشجویی می‌توانند به معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در ساختمان فرهنگ مراجعه کنند و یا یا شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۲۳۳ (آقای جمشیدی) تماس بگیرند.
 
 – امور شاهد و ایثارگر
 اداره امور شاهد و ایثارگر به منظور ارائه خدمات شایسته در زمینه‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، مشاوره فرهنگی و فوق‌برنامه درجهت ارتقای سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های این عزیزان فعالیت دارد.
 دانشجویان گرامی می‌توانند برای ثبت‌نام با دردست‌داشتن اصل نامه احراز هویت از بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱۰ و ۱۱ اقدام کنند و این عزیزان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۲۳۹ (خانم بیات) تماس بگیرند.
 
 – کمیته انضباطی
پاسداری از جایگاه رفیع دانشگاه و کمک به سالم‌سازی محیط‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و تأمین حقوق عمومی دانشگاهیان، حفظ کرامت دانشجویی و مقابله با بی‌نظمی، هنجارشکنی و نادیده‌گرفتن حقوق فردی و اجتماعی از اهداف تشکیل کمیته انضباطی دانشگاه است. بدیهی است توجه به شیوه برخورد صحیح و عالمانه با تخلفات دانشجویی و رعایت تقوا در امر قضاوت و تصمیم‏گیری جزء اصول اساسی و خدشه‌ناپذیر کمیته انضباطی دانشگاه تلقی می‌شود.
 
 – امور خوابگاه دانشجویی
 دانشگاه هماهنگی‌های لازم برای استفاده دانشجویان متقاضی از خوابگاه‌های غیردولتی خودگردان موردتأیید و دارای مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را صورت داده است. دانشجویان متقاضی جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 4 -۴۴۲۵۲۰۴۱ داخلی ۲۳۳ (آقای جمشیدی) تماس بگیرند.
 
 
 
 

دکمه بازگشت به بالا