دستورالعمل شورای موارد خاص برای متقاضیان افزایش سنوات و ادامه تحصیل و بازگشت به تحصیل

آخرین به روزرسانی 16 شهریور 1404

به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به الزام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷، درخواست‌های افزایش سنوات، ادامه تحصیل و بازگشت به تحصیل صرفاً از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به نشانی portal.saorg.ir قابل‌بررسی است؛ بنابراین خواهشمند است باتوجه‌به نکات زیر، درخواست‌های خود را در سامانه یادشده اعلام و مدارک را بارگذاری کنید. مؤکداً یادآور می‌شود که هیچ‏گونه درخواست خارج از سامانه قابل‌بررسی نخواهد بود.

 ۱-لازم است دانشجویان، پس از سنوات مجاز تحصیلی بر اساس آیین‌نامه آموزشی (مقاطع کارشناسی ناپیوسته برای نیمسال ۶ و بعد، کارشناسی پیوسته برای نیمسال ۱۱ و بعد، کارشناسی‌ارشد برای نیمسال ۶ و بعد، دکتری نیمسال ۱۱ و بعد) درخواست افزایش سنوات را حداقل سه ماه قبل از اتمام سنوات تحصیلی، از طریق سامانه یادشده به شورای بررسی موارد خاص دانشگاه ارائه دهند. در غیر این صورت، مسئولیت تبعات آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود.
 ۲- دانشجویان متقاضی بازگشت به تحصیل در نظر داشته باشند که باید تمامی دلایل خود را با مستندات مربوط به آن ارائه دهند. ضمناً شاغل بودن و مشکلات مالی جزو موارد خاص محسوب نمی‌شود.
 ۳- دانشجویانی که متقاضی بازگشت به تحصیل هستند، دلایل و مستندات آن‌ها باید بازه زمانی عدم مراجعه را شامل شود. چنانچه تعداد نیمسال‏های عدم مراجعه این دسته از دانشجویان زیاد باشد و مستندات کافی ارائه ندهند، موضوع قابل‌طرح در شورا نخواهد بود.
 ۴- درخواست دانشجویان، پس از بررسی اولیه توسط کارشناس آموزش دانشگاه، به شورای بررسی موارد خاص دانشگاه ارجاع خواهد شد و نهایتاً نتیجه بررسی درخواست از طریق همان سامانه قابل‌مشاهده است.
 یادآور می‏شود دانشجویان می‌توانند با ورود به کارتابل خود در سامانه سجاد و واردکردن کد پیگیری، از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
 ۵- درخواست دانشجویان، در صورت عدم امکان تصمیم‌گیری در شورای بررسی موارد خاص دانشگاه، به شورای بررسی موارد خاص استانی یا مرکزی ارجاع می‌شود. پرونده، در هر مرحله به‌منظور واریز وجه به کارتابل دانشجو برگشت داده می‌شود و پس از پرداخت، به‌صورت خودکار، به شورای بعدی ارجاع می‌شود؛ لذا لازم است با پیگیری به‌موقع، از ارجاع پرونده خود به شورای موردنظر و صدور حکم، اطمینان حاصل نمایید.
 ۶- دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی لازم است برای ثبت تقاضای افزایش سنوات و یا اخذ مجوز دفاع از پایان‌نامه / رساله، برگه تصویب پروپوزال و فرم ب (با درج نظر استاد راهنما مبنی بر میزان پیشرفت پایان‌نامه / رساله، زمان احتمالی دفاع و همچنین دلایل تأخیر در انجام دفاع) را پیوست درخواست نمایند.

دکمه بازگشت به بالا