همزمان به صورت حضوری و مجازی: مباحثه دانشجویی حقوق عصب‌شناختی برگزار شد

مباحثه دانشجویی حقوق عصب‌شناختی به همت انجمن علمی – دانشجویی مطالعات میان‌رشته‌ای حقوق پنجشنبه 16 آذر ماه در کتابسرای دانشگاه ، حضوری و مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، در این نشست که با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌ حقوق و علوم اعصاب به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد، امیرعلی مرآتی، دبیر انجمن علمی – دانشجویی مطالعات میان‌رشته‌ای حقوق، با ارائه مقدمه‌ای پیرامون اهمیت مطالعات میان‌رشته‌ای و کاربرد دانش عصب‌شناسی در حقوق، به بررسی مفاهیمی همچون «درک» و «اراده» از منظر این دو حوزه پرداخت. سپس با تبادل نظر و مباحثه‌ دانشجویان درمورد چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این حوزه‌ نوپا، راهکارهایی برای گسترش مطالعات بین‌رشته‌ای مطرح و در نهایت بر ضرورت انجام تحقیقات بیشتر به منظور کاربست یافته‌های علمی در تدوین و اجرای قوانین تأکید شد.
گفتنی است حقوق عصب‌شناختی گرایش نوینی از علم حقوق است که به بررسی رابطه میان مغز انسان و آثار حقوقی منتج از رفتار وی در جامعه می‌پردازد. این گرایش علمی در نتیجه تلاش‌های حقوقدانان متخصص در امور پزشکی مغز و اعصاب یا عصب‌شناختی گسترش یافته ‌است و قواعد حقوقی صحیح‌تر و تحلیل دقیق‌تری از پدیده‌های حقوقی، ارائه می‌دهد.
 

دکمه بازگشت به بالا