برگزاری هجدهمین دوره ضیافت اندیشه استادان دانشگاه علم و فرهنگ

هجدهمین دوره ضیافت اندیشه دانشگاه علم و فرهنگ با موضوع «دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی» ویژه اعضای هیئت‌ علمی این دانشگاه روزهای 15 تا 17 بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، این دوره 16‌ساعته با حضور نزدیک به 30 نفر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. در افتتاحیه دوره،ابتدا دکتر منوچهر جهانیان معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، دکترسید احمدرضا خضری مدرس دوره و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران را معرفی کردند و سپس، دکتر خضری به معرفی اجمالی دوره و مقدمه‌ای از دانشگاه در ایران پرداختند.
در این دوره سه‌روزه به موضوعاتی چون چیستی تمدن، زمینه‌ها و عوامل پیدایش تمدن، دوره‌های تمدنی ایران، زمینه‌ها و چگونگی تأسیس دانشگاه جندی‌شاپور، تأثیرات جندی‌شاپور بر ممالک دیگر، نظامیه‌ها، شهرک دانشگاهی ربع رشیدی، دارالفنون و دانشگاه تهران پرداخته شد. گفتنی است کتاب «از جندی‌شاپور تا دانشگاه تهران» تألیف دکتر خضری نیز در اختیار استادان حاضر قرارگرفت.
در پایان دوره نیز استادان به طرح نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود درباره موضوعات مطروحه پرداختند. در اختتامیه دوره نیز با تقدیم لوح یادبود توسط دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه، از دکتر خضری قدردانی شد.

دکمه بازگشت به بالا