نحوه و زمان برگزاری امتحانات پایان دوره تابستان و نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد

آخرین به روزرسانی 27 مرداد 1404
دانشجوی گرامی؛
ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت، در خصوص امتحانات پایان دوره تابستان ۱۴۰۴ و نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، موارد زیر به اطلاع میرسد:
۱- امتحانات پایانی دوره تابستان ۱۴۰۴ طبق برنامه زمانبندی برای هر درس، در روزهای شنبه یکم و دوشنبه سوم شهریورماه بهصورت حضوری برگزار میشود.
۲- امتحانات پایانی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، طبق برنامه زمانبندی برای هر درس، در بازه زمانی سه شنبه ۴ لغایت شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ بهصورت حضوری برگزار میشود.
۳- باتوجهبه احتمال تغییر ساعت برخی از امتحانات، لازم است دانشجویان عزیز قبل از شروع امتحانات پایانی، آخرین تغییرات برنامه زمانبندی امتحانات را از گزارش ۴۲۸ سامانه جامع آموزشی دانشگاه (سامانه گلستان)، مشاهده و چاپ کرده و طبق آن در آزمون پایانی شرکت کنند.
۴- در صورت عدم برگزاری آزمون (به هر دلیل) در ایام امتحانات، امتحانات همان روز به بعد از آخرین امتحان منتقل می شود و درخواست تغییر در زمان برگزاری امتحان پذیرفته نیست، بنابراین توصیه می شود دانشجویان تا چند روز بعد از پایان امتحانات، آمادگی برگزاری احتمالی امتحانات بهتعویقافتاده را داشته باشند.
۵- همراهداشتن پرینت کارت ورود به جلسه امتحان و اصل کارت دانشجویی، الزامی است. ضمناً تأکید می شود قبل از شروع امتحانات نسبت به تهیه پرینت کارت ورود به جلسه امتحان اقدام شود.
۶- مشاهده روز و ساعت امتحانات پایان نیمسال جاری دانشجو (گزارش ۴۲۸) و صدور مجوز شرکت در آزمون پایانی، منوط به انجام تسویهحساب مالی دانشجو در نیمسال جاری است، بنابراین تاکید می شود؛ دانشجویان عزیز دراسرعوقت نسبت به تسویهحساب مالی اقدام کنند.
۷- بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳، تمامی دروس با وضعیت محروم توسط استاد و یا غیبت در جلسه امتحان پایانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسیارشد توسط اداره خدمات کامپیوتری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حذف آموزشی میگردد؛ بنابراین عدم حضور دانشجو در جلسه امتحان پایانی، به منزله درخواست حذف آموزشی آن درس است.
۸- یادآور می شود در صورت شروع آزمون، امکان ورود به حوزه امتحانی وجود ندارد و برگزاری آزمون مجدد نیز امکانپذیر نیست، بنابراین تأکید می شود دانشجویان محترم دقایقی قبل از شروع امتحان در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.
۹- طبق مقررات، مشروطی دانشجو لحاظ خواهد شد و درس/ دروس نمره دار (حتی نمره صفر) قابلحذف نیست.
۱۰- ضمن آرزوی حفظ سلامت در برگزاری امتحانات پایانی با همکاری شما دانشجویان عزیز، برخی از مقررات آییننامه انضباطی دانشجویان را یادآور می شود:
* مبادله اطلاعات در جلسه امتحان:
گیرنده اطلاعات: درج نمره ۰/۲۵ در درس مربوط، توبیخ کتبی با درج در پرونده دانشجو
فرستنده اطلاعات: دادن نمره ۰/۲۵ تعلیقی، توبیخ کتبی با درج در پرونده دانشجو
*استفاده از شخص دیگری بهجای خود در امتحان:
دانشجوی اصلی: درج نمره ۰/۲۵ در درس مربوط، یک تا دو نیمسال محرومیت از تحصیل
دانشجوی جایگزین: یک تا دو نیمسال محرومیت از تحصیل
تذکر مهم: همراهداشتن هرگونه یادداشت یا وسیله غیرضروری (تلفن همراه، هندزفری، mp3 و…) در جلسه امتحان ممنوع است.
۱۱- گفتنی است، باتوجهبه مصوبه جلسه ۶۴۲ شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به تاریخ ۹ تیرماه ۱۴۰۴ و فاصله اندک امتحانات پایانی با انتخاب واحد نیمسال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴، حداکثر زمان ثبت نهایی نمرات دانشجویان مقطع کارشناسی (قفل نمرات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه) توسط استادان محترم، ۵ روز پس از برگزاری هر امتحان است.