سومین پیش نشست علمی«روندها و تجارب موفق در بین المللی شدن آموزش عالی» برگزار شد

دکتر میترا عزتی دبیر اجرایی سومین همایش بین المللی شدن آموزش عالی، ضمن تشریح اهداف و محورهای سومین همایش بین المللی شدن آموزش عالی گفت: اساس توسعه، اقتصاددانش ­محور است که از کلیدی‌ترین نهادهای شکل‌دهی جوامع تلقی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، وی افزود: امروزه نظام آموزش عالی با تکیه بر پارادایم نوین، ساختارهای خود را متناسب با شرایط جدید هماهنگ کرده و در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی، گام برمی دارد.
عزتی خاطرنشان کرد: بین‌المللی‌شدن نوعی هم‌افزایی در کارکردهای آموزشی و پژوهشی است و استفاده از این هم‌افزایی در سطح جهانی رخ می دهد. همچنین در عصر حاضر، به دلیل فراگیرشدن فناوری ارتباطات پیشرفته ،جهانی‌شدن اقتصاد جهانی و تمرکز بر جامعه دانش بنیان، پدیده بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها به عنوان یک پدیده پویا و تاثیرگذار در عرصه آموزش عالی ضرورت بیشتری یافته است و فرصت‌های بسیاری برای افزایش کیفیت آموزش عالی، ارتباط بین‌المللی، توسعه فرهنگ مشترک و همکاری سراسری را فراهم کرده  است.
دبیر اجرایی سومین همایش بین المللی شدن آموزش عالی در ادامه عنوان کرد: در این راستا دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران « سومین همایش بین المللی شدن آموزش عالی» را با هدف بررسی و شناخت ابعاد و چالش های بین المللی شدن آموزش عالی و همچنین بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و بازاندیشی بین المللی شدن آموزش عالی را با همکاری سایر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در دستور کار  خود قرار داده است.
وی همچنین اظهار داشت: به منظور ارتقا سطح علمی این همایش، چهار پیش نشست علمی  برنامه ریزی شد که یکی از آنها برگزار و سه نشست دیگر در آذر ماه و دی ماه  1402 با  عناوینی چون؛
-اولین پیش نشست بین المللی شدن آموزش عالی تحت عنوان”نقش پردیس های بین الملل دانشگاه در بین المللی شدن” در تاریخ 15 آبان ماه در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد.
–پیش نشست علمی دوم با عنوان “نقش بین المللی شدن آموزش عالی در تعالی رویکرد دانایی محور”
– پیش نشست سوم با عنوان «روندها و تجارب موفق در بین المللی شدن آموزش عالی»  20آذرماه در محل دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است.
-نشست علمی چهارم در دی ماه  با همکاری موسسه پژوهش و برنامه ریزی برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی سومین همایش بین المللی شدن آموزش عالی تاکید کرد: پژوهشگران تا تاریخ20بهمن ماه برای ارسال مقالات خود فرصت دارند.
گفتنی است این همایش 2اسفندماه 1402 از ساعت 8 الی 18 در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی برگزار می شود.
همچنین محورهای اصلی همایش عبارتند از:
*مفهوم شناسی بین المللی شدن آموزش عالی
*الزامات، فرصت ها و چالش های بین المللی شدن آموزش عالی
*روندهای جهانی در بین المللی شدن آموزش عالی
*حکمرانی آموزش عالی در عرصه بین المللی شدن آموزش عالی
*تجارب موفق در بین المللی شدن آموزش عالی
*نقش مدیریت کیفیت در بین المللی شدن آموزش عالی
*نقش بین المللی شدن آموزش عالی در تعالی رویکرد دانایی محور
*نگاهی به آینده بین المللی شدن آموزش عالی
*جایگاه آموزش عالی در برنامه های توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی
 
علاقه مندان به منظور اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به همایش، می توانند به سامانه https://iheconf.ut.ac.ir   مراجعه کنند.

دکمه بازگشت به بالا