با حضور مدیر توسعه منابع انسانی شرکت خودروسازی سایپا: آموزش راهکارهایی برای مدیریت منابع انسانی به دانشجویان

نشست مشترک مدیر توسعه منابع انسانی شرکت خودروسازی سایپا به میزبانی دكتر سید ابراهیم هاشم ورزی پژوهشگر و مدرس درس مدیریت منابع انسانی دانشگاه علم و فرهنگ با حضور معاونان و دانشجویان این دانشگاه یکشنبه 19آذرماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، رییس اداره برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی شرکت خودروسازی سایپا گفت: مدیریت منابع انسانی یکی از بخش‌های حیاتی برای هر سازمانی، به‌ویژه یک شرکت بزرگ مانند سایپا محسوب می‌شود.
اصغر جبارزاده افزود: جذب و استخدام، آموزش و توسعه، ارزیابی عملکرد، مدیریت پاداش و پرداخت، مدیریت روابط کاری و ایجاد فرهنگ سازمانی از مواردی است که برعهده مدیریت منابع انسانی است.
وی تاکید کرد: در کل، مدیریت منابع انسانی بعنوان یک شریک استراتژیک در سایپا تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از بهترین استراتژی‌ها و فعالیت‌ها، کارکنان را مدیریت کرده و به عنوان یکی از دارایی‌های ارزشمند شرکت، آن‌ها را توسعه دهد و باعث پیشرفت و موفقیت شرکت شود.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت خودروسازی سایپا که میزبان دانشجویان درس مدیریت منابع انسانی بود، عنوان کرد : در راستای تعامل با دانشگاه ها طی تفاهم نامه ای قرار بر این بود که از مهرماه امسال ۱۰۰۰ دانشجوی دوره کارشناسی در رشته‌هایی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام شد، بورسیه سایپا شوند که تا امروز 300نفر از دانشجویان جذب و در تلاشیم 700نفر دیگر را از سال های دومی و سومی جذب کنیم.وی افزود: بر این اساس دانشجویان در دوره تحصیل حقوق دریافت می کنند و بعد از تحصیل هم در شرکت سایپا استخدام می شوند.
گفتنی است این تفاهم‌نامه به سایپا کمک می کند تا افراد نخبه و توانمند را با انجام مصاحبه از میان داوطلبان واجد شرایط کنکور سراسری انتخاب کرده و سرمایه انسانی شرکت خود را بهبود ببخشد.
وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: در راستای ارتباط موثر در این حوزه سازمان صمت درگاهی را برای دانشگاه ها در نظر گرفته تا ایده های دانشجویان را در آنجا ثبت تا صنعت بتواند از آنها بهره ببرد.در واقع با این گام صنعت در تلاش است تا خود را به دانشگاه ها نزدیک تر کند.
دكتر هاشم ورزی مدرس و پژوهشگر، خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ نیز برنامه ها و دوره های استعداد یابی خوبی برگزار می کند که می توانیم خروجی برترین هایمان را به شرکت های صنعت خودرو معرفی کنیم.
در پایان این جلسه معاونان دانشگاه علم و فرهنگ به گفتگو با مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت خودروسازی سایپا برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر و جذب دانشجویان این دانشگاه در صنعت پرداختند.
گفتنی است که این نشست در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با مدیران ستادی مرتبط با مدیریت منابع انسانی برگزار شده است.

دکمه بازگشت به بالا