نوآوری در مراقبت‌های بهداشتی خانگی سالمندان

چاپ مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در مجله بین‌المللی Swarm and Evolutionary Computation

مقاله دکتر علی سعداله عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه علم و فرهنگ در همکاری با پژوهشگران بین‌المللی از چین-ماکائو و انگلستان، در مجله معتبر “Swarm and Evolutionary Computation” منتشر شد. این مجله علمی معتبر از انتشارات Elsevier، در دسته Q1 و با ضریب تأثیر 8.2 در نمایه WoS (ISI) قرار دارد.
این مقاله با عنوان “Multi-objective migrating birds optimization for solving stochastic home health care routing and scheduling problems considering caregiver working time constraints” به موضوع مهم مسیریابی و زمان‌بندی مراقبت‌های بهداشتی خانگی برای سالمندان می‌پردازد.
 

با افزایش جمعیت سالمندان و استفاده بیشتر از منابع پزشکی، نیاز به راه‌حل‌های نوآورانه برای بهینه‌سازی مراقبت‌های خانگی احساس می‌شود. مقاله حاضر با استفاده از مدل‌های برنامه‌ریزی تصادفی، زمان‌های نامطمئن خدمات و سفر را تحلیل کرده و الگوریتمی چندهدفه برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود کیفیت خدمات ارائه داده است.
بهینه‌سازی هزینه‌ها و کیفیت مراقبت
در این مطالعه، الگوریتم پیشنهادی، با کاهش هزینه‌های عملیاتی و جریمه‌های مربوط به نقض زمان‌بندی‌های مجاز، بهبود چشمگیری در کیفیت راه‌حل‌های ارائه شده نشان می‌دهد. آزمایش‌های عددی نشان داده است که این الگوریتم کارایی بیشتری نسبت به روش‌های مشابه دارد و می‌تواند در بهبود خدمات بهداشتی خانگی به‌ویژه برای سالمندان مؤثر باشد.
گفتنی است، انتشار چنین مقاله هایی در مجله‌ای با سطح اعتباریبالا ، نشان‌دهنده ارزش علمی و کاربردی پژوهش و همچنین جایگاه بالای دانشگاه علم و فرهنگ در عرصه پژوهش‌های بین‌المللی است.

دکمه بازگشت به بالا