در نشستی علمی مطرح شد: پیشینه غنی شیشه در حوزه صنایع دستی باید احیا شود

نشست علمی «مبانی شیشه‌گری و کاربرد آن در زیورآلات» از سلسله نشست‌های علمی معاونت پژوهش و فناوری با همکاری گروه صنایع دستی دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ چهار‌شنبه 29آذر ماه در سالن سینما 1 دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، این نشست با حضور دکتر شهره فضل‌وزیری عضو هیات‌علمی و مدیر گروه رشته صنایع دستی دانشگاه علم و فرهنگ و دبیر نشست، دکتر هیاس حسینی استاد درجه یک هنری شیشه‌گری سازمان میراث فرهنگی، دکتر بیتا بهرامی قصر عضو هیات‌علمی دانشگاه اراک و دبیر علمی دومین همایش ملی زبان تزئین در طراحی مد و لباس و جمعی از دانشجویان علاقه‌مندان به این حوزه به صورت حضوری و برخط برگزار شد.
هیاس حسینی استاد درجه یک هنری شیشه‌گری گفت:با وجود اینکه شیشه کاربرد عامیانه‌ای دارد ولی این توان در دیده شده که در تزئینات هم به عنوان عامل زیبایی به کار گرفته شود.
بیتا بهرامی قصر عضو هیات‌علمی دانشگاه اراک به پیشینه غنی این هنر اشاره داشته و افزود: شیشه و کاربرد آن در حوزه زیورآلات از ارزش بالایی برخوردار است. همچنین  باید گفت، شناسایی پیشینه غنی شیشه باید در حوزه صنایع دستی دوباره معرفی و آموزش داده شود.
در پایان  این نشست  اساتید به پرسش های دانشجویان پاسخ دادند و از دکتر هیاس حسینی، دکتر بیتا بهرامی قصر و دکتر شهره فضل وزیری از سوی معاونت پژوهش و فناوری تقدیر شد.

دکمه بازگشت به بالا