تامین هزینه‌های پژوهشی و فناوری با حمایت صندوق پژوهش و فناوری

نشست مشترک معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ با پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی جهاددانشگاهی در راستای شناسایی زمینه‌های مشترک همکاری میان مجموعه‌ها و هم‌افزایی مابین، سه شنبه 3بهمن ماه1402 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر علی سعداله سرپرست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ، در خصوص دغدغه‌های این معاونت در حوزه دریافت خدمات مالی از صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی جهاددانشگاهی‌ و پروژه‌های پژوهشی نکاتی را عنوان کرد.
وی با اشاره به این دغدغه ها خاطرنشان کرد: دریافت خدمات مالی از این صندوق می‌تواند تاثیر مثبت بر پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه داشته و روند انجام پروژه‌های پژوهشی در دانشگاه را تسریع نماید. همچنین حضور صندوق در دانشگاه می‌تواند دسترسی به این منابع را تسهیل نماید.
گسترش اقتصاد دانش بنيان کشور با بهره‌مندی از تجارب و حمایت جهاد دانشگاهی
 در ادامه دکتر کاوس حیدری مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی جهاددانشگاهی به معرفی ظرفیت‌های صندوق و ارائه خدمات مالی ازجمله صدور ضمانت‌نامه، پرداخت تسهیلات و سایر خدمات مالی به دانشگاه و پارک ملی پرداخت و گزارشی از عملکرد صندوق ارائه کرد.
حیدری تاکید کرد: ماموریت ما ارائه انواع خدمات مالی به طرح‌های فناورانه، نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان واجد شرایط است که در راستاي تقویت و تکمیل چرخه نوآوری و گسترش اقتصاد دانش بنيان کشور، این خدمات ارائه می‌گردد.
استارتاپ ها و شرکت های فعال حوزه هنر نیازمند حمایت هستند
 دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در ادامه این جلسه ، با تشریح فرایند استقرار شرکت‌ها و نیز نیازمندی‌های پارک در زمینه دریافت خدمات صندوق ،گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با احتساب شعبات خود در سراسر کشور، بیش از ۱4۰ شرکت فعال دارد که حضور و ارائه خدمات از سوی صندوق می‌تواند در تامین مالی این شرکت‌ها اثرگذار باشد.
 وی تاکید کرد: این پارک تاکنون با استفاده از حمایت سایر صندوق‌ها از استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی حاضر در خود حمایت کرده است که با حضور صندوق می‌تواند این حمایت‌ها به ویژه در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق افزایش یابد و در این راستا صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی جهاددانشگاهی نیز می‌تواند حامی موثری باشد.
حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و پژوهشی برای آینده بهتر جامعه
دکتر ابراهیم حاج خان میرزای صراف مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه علم و فرهنگ، خاطرنشان کرد: حضور صندوق‌ پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی به دلیل امکان ارائه خدمات مالی و ابزارهای مالی در حوزه پژوهشی، باعث می‌شود که دانشگاه‌ و پارک ملی علوم و فناوی های نرم و صنایع فرهنگی با سهولت بیشتری به منابع مالی متنوع‌تر برای تامین هزینه‌های پژوهشی و فناوری خود دسترسی داشته باشند.
وی تاکید کرد: حضور صندوق‌ پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی به دانشگاه‌ و پارک ملی صنایع فرهنگی این امکان را می‌دهد که در تامین مالی فعالیت‌های نوآورانه و پژوهشی خود چابک‌تر عمل نموده و پشتیبانی بهتری از فعالیت‌های خود داشته باشند.
در پایان ، دکتر محمد علی گودرزی از اعضای هیات مدیره صندوق نیز با برشمردن خدمات صورت گرفته در صندوق در زیست بوم جهاددانشگاهی بر اهمیت همکاری طرفین تاکید کرد و قاسم براتی مسوول اداره امور شرکت‌های پارک نیز به تبیین فرایندهای همکاری میان دانشگاه علم و فرهنگ، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی جهاددانشگاهی پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا