آزمایشگاه سازه دانشگاه علم و فرهنگ به بهره برداری رسید

آزمایشگاه سازه دانشگاه علم و فرهنگ به همت معاونت پژوهش و فناوری و به درخواست دانشگاه شهاب دانش قم، به بهره برداری رسید.
به گزارش دانشگاه علم و فرهنگ، آزمایشگاه سازه دانشگاه علم و فرهنگ به همت معاونت پژوهش و فناوری و به درخواست دانشگاه شهاب دانش قم، بهره‌برداری شد. در ادامه فعالیت‌های آزمایشگاه سازه دانشگاه علم و فرهنگ، یک پروژه تحقیقاتی مهم در زمینه میراگرهای اصطکاکی دورانی به اجرا درآمد.
 دراین‌خصوص دکتر محمدسجاد زارعیان عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید دانش قم، به‌عنوان طراح و سازنده میراگرها و دکتر سید علی رضوی عضو هیئت‌علمی گروه عمران دانشکده فنی مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ به‌عنوان مجری و مشاور به انجام این پروژه در آزمایشگاه سازه این دانشگاه پرداختند.
 هدف اصلی این پروژه انجام بارگذاری رفت و برگشتی روی ۴ میراگر اصطکاکی دورانی با حداکثر ۴ بار آزمایش است. در این مسیر، دو نوع میراگر اصطکاکی دورانی با پدهای اصطکاکی مختلف و تحت دو سطح متفاوت نیروی پیش تنیدگی مورد بررسی قرار گرفتند. آزمایش‌ها با استفاده از دستگاه جک یونیورسال ۱۰۰ تن دانشگاه علم و فرهنگ انجام شده و میراگرها به‌صورت دو سر مفصل متصل به این دستگاه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.
 این پروژه یکی از مراحل مهم تحقیقاتی و آزمایشی در زمینه میراگرهای اصطکاکی دورانی محسوب می‌شود که با اجرای آن، به بهره‌برداری از آزمایشگاه سازه دانشگاه علم و فرهنگ گام بلندی برداشته شده است.

دکمه بازگشت به بالا