کنفرانس بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید، فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات

بیستمین همایش ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی ساخت و تولید با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر بهنام داودی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت و رییس انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران درباره اهمیت کنفرانس ساخت و تولید برای صنایع مختلف گفت: کنفرانس مهندسی ساخت و تولید رویدادی مهم برای گردهمایی متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه است. همچنین این کنفرانس فرصتی مغتنم برای تبادل دانش، ایده‌ها و تجربیات در زمینه‌های مختلف مهندسی ساخت و تولید فراهم کرده است.
وی افزود: کنفرانس مهندسی ساخت و تولید نقشی کلیدی در ارتقای سطح دانش و مهارت متخصصان، آشنایی با جدیدترین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، ایجاد فرصت‌های شبکه‌سازی، یافتن راه‌حل‌های چالش‌های صنعتی و ارتقای کیفیت محصولات ایفا می‌کند. همچنین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید می‌تواند دستاوردهای دیگری از جمله افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت مشتریان را برای صنایع مختلف داشته باشد؛ بنابراین، شرکت در این کنفرانس برای تمامی صنایع، چه بزرگ و چه کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است.

داودی در ادامه خاطرنشان کرد: تبادل دانش و اطلاعات، آشنایی با جدیدترین دستاوردهای علمی، ایجاد فرصت‌های شبکه‌سازی، یافتن راه‌حل چالش‌های صنعتی، ارتقای کیفیت محصولات نیز از دیگر مواردی است که اهمیت این کنفرانس را برای صنایع مختلف نشان می‌دهد.
رییس انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران در پاسخ به اینکه آیا کنفرانس بین‌المللی ساخت و تولید، توانسته پیشرفت علمی کشور در این حوزه را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد یا خیر؟ گفت: کنفرانس مهندسی ساخت و تولید می‌تواند نقش موثری در نمایش پیشرفت علمی کشور در عرصه بین‌المللی داشته باشد. البته با رفع برخی از نقاط ضعف و اتخاذ راهکارهای مناسب می‌توان از این کنفرانس به‌عنوان فرصتی برای ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه مهندسی ساخت و تولید استفاده کرد؛ بنابراین، شرکت در کنفرانس مهندسی ساخت و تولید و استفاده از فرصت‌های آن می‌تواند برای کشور مزایای متعددی به همراه داشته باشد.
داودی همچنین در ادامه افزود: تأثیر کنفرانس مهندسی ساخت و تولید در نمایش پیشرفت علمی کشور در عرصه بین‌المللی را می‌توان از زوایای مختلف ازجمله ارائه دستاوردهای علمی، جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های تبادل علمی، ارتقای جایگاه علمی کشور و جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور دانست.
 عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به تأثیر برگزاری این کنفرانس در توسعه و گسترش صنایع مختلف، عنوان کرد: کنفرانس‌های سالانه انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران فرصتی عالی برای توسعه و گسترش صنایع مختلف ارائه می‌کنند. این کنفرانس‌ها با گرد هم آوردن متخصصان و رهبران صنعت، بستری برای تبادل دانش، ایده‌ها و تجربیات ایجاد می‌کنند.
داودی گفت: همچنین از دیگر نکات مهم در بهره‌برداری از کنفرانس‌های مهندسی ساخت و تولید در توسعه و گسترش صنایع مختلف می‌توان شبکه‌سازی، یادگیری، اشتراک‌گذاری ایده‌ها، بازاریابی، جذب استعدادهای برتر در صنعت اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا