همزمان با برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی همام: کارگاه آموزشی بین‌المللی شناخت بازار هنر به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد

کارگاه آموزشی بین المللی «شناخت بازار هنر» باهدایت احمد الصالح‌الفارسی از عمان در حوزه مدیریت کسب و کار و بازار برای هنرمندان دارای معلولیت و جانبازان همزمان با برگزاری سومین جشنواره بین المللی همام به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ در سالن همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، جشنواره بین‌المللی “همام” ویژه معلولان و جانبازان هنرمند در رشته‌ هنرهای تجسمی، صنایع دستی و موسیقی از ۱۱ آبان ماه در فرهنگستان هنر فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۸ آبان‌ماه نیز ادامه دارد. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان توان‌یاب و برپایی نمایشگاه آثار هنری از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
در این راستا با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ کارگاه آموزشی بین‌المللی «شناخت بازار هنر» با هدایت احمد الصالح‌الفارسی از کشور عمان با موضوع ایجاد کسب و کارها، شناخت بازار و شناسایی راهکارها در کسب و کار و فروش، در سالن بین‌المللی این دانشگاه برگزار شد.
احمد الصالح‌الفارسی دراین خصوص گفت: افرادی که در حوزه صنایع دستی فعالند باچالش‌های بسیاری رو به رو هستند و این چالش‌ها فقط مختص یک جامعه خاص نیست.

وی افزود: من از نمایشگاه برپا شده کار شما هنرمندان دیدن کردم و همه چیز شگفت انگیز و الهام بخش بود. الصالح الفارسی افزود: صنایع دستی با الهام از احساسات صنعتگران هر حوزه به عمل می‌آید و باید بازاری مناسب برای این کالاها یافت شود، اگر عرضه و تقاضا خوب باشد و این روند درست پیش برود هنرمند مشکلی نخواهد داشت؛
الفارسی خاطرنشان کرد: این در حالی است که افراد فعال و تولید کننده در حوزه صنایع دستی، لزوما فروشنده‌های خوبی نیستند و یکی از دلایل مهمی که وجود دارد، این است که از بازار شناخت و آگاهی کافی ندارند. بازار را نمی‌شناسند، قوانین بازار عرضه و تقاضا را نمی‌دانند و نیاز مشتری را نمی‌دانند، در واقع در بحث تحقیقات بازار اطلاعات کافی ندارند.
الفارسی عنوان کرد: ما نیاز داریم تحقیقات بازار را بدانیم تا بتوانیم چیزی را تولید کنیم که بازار به آن نیاز دارد. در واقع با تخمین و برآورد جذابیت یک محصول، فرصت کسب و کار در بازار را بشناسیم.
وی تاکیدکرد: شما به عنوان هنرمندان، تولیدکنندگان و صنعتگران باید بدانید که همه افراد نمی‌توانند مشتری کالای ما باشند و تمرکزمان را باید روی نیاز مشتریان هدفمان بگذاریم؛ بنابراین در وهله اول باید بدانیم مشتری ما کیست؟ شناخت مشتری نقش مهمی در کاهش ریسک خواهد داشت. شناخت مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نگرانی‌های مشتری را سریع و کارآمد شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنند.
الفارسی گفت: یکی ازعوامل مهم و اثرگذار بر کسب و کار، شرایط اقتصادی جامعه است، در شرایطی که وضعیت اقتصادی جامعه خوب نیست، باید قیمت‌گذاری‌هایمان منطقی باشد. قیمت محصولات را در بازار محک بزنید و بدانید چگونه باید قیمت‌گذاری کنید.

وی در ادامه افزود: در خصوص کالاهایتان نظرسنجی کنید و بازخوردها را جمع آوری کنید، فرصت‌های موجود در بازار و نیاز برای یک محصول با ویژگی خاص را بیابید، ویژگی‌های گروه مشتریان هدف تان را بشناسید، همچنین در تحقیقات بازار بررسی رقیبانتان در صنعت بسیار اهمیت دارد.
الفارسی تاکیدکرد: درواقع تحقیقات بازار برای به دست آوردن اطلاعاتی از جامعه هدف، علایق مشتری، بررسی رقبا و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت محصولات است که به شما کمک می‌کند تا اهداف کاری خود را در راستای رفع نیاز مشتریانتان و جلب رضایت آن‌ها پیش ببرید و در نتیجه فروش و سودآوری بیشتری کسب کنید.
وی در پایان تاکید کرد: خوب گوش بدهید، خوب ببینید تا بهترین‌ها را انتخاب کنید. نظرات را بپذیرید و در کارتان بکار گیرید. به کالاهایتان تنوع دهید و طیف سلایق را در محصولات بشناسید و مهمترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید موضوع بسته‌بندی کالاهاست؛ زیرا دو سوم افراد از طریق بسته‌بندی‌های هوشمندانه و منحصر به فرد می‌توانند جذب کالا و محصولاتتان شوند و زیبایی بصری از اهمیت به سزایی برخوردار است.
گفتنی است، جشنواره بین المللی همام ویژه هنرمندان جانباز سرافراز و معلولان در حوزه هنرهای تجسمی و موسیقی آغاز به کار کرده و تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. همچنین جشنواره همام پیشتر در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ نیز برگزار شده است.

دکمه بازگشت به بالا